• Jezpez

ont i vänster sida och sammandragning

Har haft ont i vänster sida sen innan lunch idag. känner jag på magen är jag helt om. Har även haft sammdragning 2 eller 3 ggr under eftermiddan. Kan det beror på stress på jobbet. eller något annat. är lite orolig. livmodern sitter ca 10cm över naveln. Har för mig att den inte ska göra det sen mycket senare, är nu i v.27 uv visat fel, att jag är någon vecka längre fram??....Någon som vet vore tacksam för svar...

• Svar på tråden ont i vänster sida och sammandragning
  • lia76

Din livmoder töjs nog bara ut ska du se....
    Att du har ont på vänster sida kan bero på att ligamenten töjs då livmodern växer...
    Sen att du är öm på magen när du känner där så kan det bero på just att magen växer så att det uppstår bristningar...
    Då kan det göra inte.

Jag blir öm lite då och då och har fått lite bristningar runt naveln... Har känts som om jag bränt mej eller nå liknande....

Och ligamenten har gjort så det känns som håll nästan på häger sida...

Kram Lia, BF 15 september 2006
  • Jezpez

ja får hoppas att det är sååå....för så här ont har jag inte haft innan....väldigt jobbigt när man sitter och jobbar.

• AnnaKarin79

jag hade oxå samma sak som du beskriver fast i vecka 20 och framåt några veckor. inte alltid, men lite då och då. pratade med min BM om det och hon sa samma sak att det var nog livmodern som växte och därför spänner det ut och så. kan få så nu oxå, inte lika intensivt och speciellt när jag går.

hoppas att det går over snart!

• lia76

Jezpez: Kan tänka mej det...!
    Jag kunde inte vara ute och gå längre än 1 minut innan jag fick håll på högersida för att ligamenten töjdes ut...

När magen tänjdes så jag fick lite fler bristningar så gjorde det skit ont!!!
    Brändes på ovansidan av naveln och på vänster sida av naveln... och någon dag/vecka senare så hade jag fått en bristning där i huden...

Smörja med mjukgörande lotion funkar bra

Kram Lia, BF 15 september 2006
Svar på tråden ont i vänster sida och sammandragning