• AmorFati

Vätska och svullnad i armbågen????????????

detta låter kanske hur korkad som helst, men jag har vaknat imorse med en svullen armbåge, och det har samlats vätska i det och huden hänger liksom och det är rödd och öm.

Är ganska orolig och de har skickat mig hem från jobbet för det ser inte klokt ut.

Jag vet inte vad jag skall göra, vill inte gå till akuten för detta , fast det gör ont.

vet någon av er...vad kan det vara?

Igår så slog jag av misstag armbågen i dörren,..kan det vara därför?

tusen tack för svar!

• Svar på tråden Vätska och svullnad i armbågen????????????
  • dalkulla26

Hallå
    Visst kan detta komma av att du slgit i armbågen. Kanske har det blivit väska som man behöver ta bort. Det kan oxå vara en inflamation. du ska absolut söka läkare för detta

• AmorFati

tack dalkulla26! jag skall söka läkare idag, eftersom den har inte försvunnit, jag är lite rädd....

Tack!

• Clavi

Det skulle kunna vara en ursit, alltså en inflammerad slemsäck.

Enade står vi starka
  • AmorFati

Clavi-- är det farligt+ Är det en reumatisk sjukdom som man måste behandla? alltså jag är skraj bara på tanken att jag är bara 27 och kan ha reumatiska problem!

• Clavi

Nej det är bara en inflammation i vävnade. Ta kontakt med en läkare jag är ingen expert., är bara en gissning att det är ursit. Det kan eg vara vad som helst.

Enade står vi starka
  • AmorFati

jag har kollat på bursit(det är det du menar, eller hur? ) och det verkar som att det är det jag har. Jag måste kontakta läkare för att vätskan måste dras ur, det försvinner inte av sig själv! Vad för läkare måste man gå till för ett sådant problem? ingen aning..

• Clavi

Hah skrev jag ursit? Jag har varit sjukskriveb för länge. Bursit menar jag såklart.
    Du kan gå till din hälsocentral.

Enade står vi starka
Svar på tråden Vätska och svullnad i armbågen????????????