Jan 39 skrev 2006-08-03 00:15:02 följande:
En sån här tråd är inte min melodi alls.Polisen i Sverige är förbjuden att provocera fram brott.Tyvärr tycker
jag.De situationer som målas upp här är inget vars verklighetshalt vi kan kontrollera och polisen har inte fått ge sin version.Jag tycker att det litet grann är hets mot folkgruppen poliser.
Jag har inte sagt något om Sverige. Tråden uppkom efter att jag kollade på Cops på 6:an då de provocerade fram sexköp för att haffa dem.
Då kom jag även att tänka på min farbror, som inte bor i Sverige, som råkade ut för mitt exempel.
Varför är det hets mot folkgrupp? Poliser är förresten ingen folkgrupp, det är ett yrke.
anna68 skrev 2006-08-03 00:21:41 följande:
Håller med Jan39. Brottsprovokation är inte tillåtet i Sverige. Angående exemplet i TS: Du tycker alltså att det är OK att sälja sprit till barn? Sjukt, tycker jag. Bra att han åkte fast!Jag tycker att det absolut borde vara tillåtet med brottsprovokation. Hade bl a sparat in en massa spaningstid för polisen.
Tala om exakt var jag tycker att det är okej att sälja sprit till barn.
Om du läser ts en gång till, sakta, så ser du att den minderåriga hade falskleg som min farbror självklart trodde var äkta. Och polisen hade alltså den här ungdomen som "lockbete" med sitt falskleg och så åkte min farbror dit för att han hade sålt till minderåriga trots att polisen hade lurat honom och han trodde att han sålde till en myndig person.
Hur kunde du missförstå det?
A73H skrev 2006-08-03 00:26:46 följande:
Instämmer med Jan39 & Anna68 (ålder kontra födelseår antar jag...) Och att sälja alkohol till vemsomhelst, oavsett ålder, är det väl bara Systembolaget som får lov att göra! Att det var till en minderårig gjorde bara saken värre, försäljaren blev ju trots allt inte lurad, eller hur? (Såvida det inte var i kassan på bolaget!)
Läs mina övre svar.