• sassa85

en ny tråd för oss som fått missfall

hej!
    jag fick missfall i vecka 8.
    jag tänkte att vi skulle kunna pratas vid och stötta varandra.
    hoppas på flera svar.

*kram*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-04 20:35:39:
    Zebra71 mf v 9 (8+2)
    Viran75 mf v 9 (8+4)
    sassa85 mf v 9 (8+5)
    jam MF 3/8, v9 (8+0), BIM 1-4/9
    small talk MA v.11
    Janken mf v.9
    Ina 67 mf v 13
    Ebbelina, MA v 11 (10+5)
    delfin79 MF v.6 och v.9
    aicha80 MF 9/8 v7

• Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall
  • Barney05

Kom just från VUL..borde ara i vecka 7, men det som fanns i livmodern var så litet och där fanns inga fosterrörelser. Läkaren pratade om missfall eller vindägg, utomkv.trodde han inte då jag inte hade vätska i buken eller blödningar. Han sa dock att det finns en chans att det är en så nylig graviditet och därför e så liten, måste ta nytt UL nästa vecka. Har haft stegring 3 dar, kan det höra till missfall?
    Gråter...

• Ebbelina

73Moon!
    Jo, jag blev sjukskriven på direkten, en vecka. Läkaren frågade inte ens om jag ville eller det behövdes, det var helt självklart.

• Ebbelina

Barney05: Vad otroligt tråkigt att det inte såg så bra ut på vul :( Men hoppet finns ju fortfarande, så ge inte upp!!
    Skickar en STOR kram, tyvärr har jag ingen aning om stegringen och om den kan ha något samband med missfall.

• Janken

Barney05: Det var tråkigt att höra! Hoppas det löser sig till det bästa för dig...

• 73Moon

Tack Ebbelina, jag hoppas att det löser sig själv innan vecka 37, men än har jag inga kännigar..
    Lakaren jag pratade med nämnde inget om sjukskriving bara att jag skulle kontakte henne för remis till kvinnokliniken..

Jag blev inte sjukskriven förra året heller då jag fått MA, då två timmar innan jag träffade henne..samma läkare båda gångerna..

• Barney05

Pratade just med sköterkan på kvinnokliniken om min stegring, hon sa att det är vanligt i början av graviditeten att ha lite feber. Mitt grav.test hade också kommit, 1960, å detborde enligt henne matcha 4-5 vckor. Så ännu finns det hopp! Lite bättre känns det..

• Ebbelina

73Moon, när fick du tabletterna och vad är det för tabletter, Cytotec? För mig smällde det direkt när jag fick dem, bara en timme senare började jag blöda rejält. Tog det lång tid efter ditt förra ma eller fick du inga tabletter då?
    Usch, beklagar verkligen att du måste gå igenom det här eländet ännu en gång :(

• blåbär77

jag kommer att få cytotec på tis,ni som har fått det hur mådde ni efteråt,hur länge fick ni vara kvar på lassa.

• Ebbelina

Jag mådde inte speciellt dåligt, fick lite starkare mensvärk men inte ens något som krävde värkmedicin. Jag var kvar på sjukhuset 6 timmar, så länge ville de hålla koll på mig.

• Janken

Blåbär: Jag fick cytotec tre gånger på raken och första och andra gången fick jag så ont att de var tvungna att ge mig morfinsprutor i benet. Jag tyckte det var fruktansvärt! Nästan riktiga krystvärkar hade jag, tömde allt som fanns överallt i magen... Jag är ledsen över mitt språk men du undrade hur det var... Kommer nog att undvika att ta dem igen. Och allt försvann inte med dem heller.
    Jag fick åka hem nästa dag. Blödde en hel vecka nästan, sen fick jag åka till akuten med megablödningar och då fick jag en skrapning. Himmelriket!
    Men jag kan trösta dig med att ingen annan i tråden verkar ha samma erfarenhet av tabletterna som jag.

Kram och lycka till!!

Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall