en ny tråd för oss som fått missfall
Japp, under tungan!
Japp, under tungan!
Usch vad jobbigt 73Moon, både att det var så tungt fysiskt vid förra ma:t och att det här andra hände nästan exakt vid samma tidpunkt som det förra :=(
Nu förstår jag hur du menar med tabletterna, trodde att du redan fått dem o skulle på efterkontroll v 37.
STOR kram, hoppas det sker av sig själv nu då så du slipper en liknande upplevelse som senast!!
Ursäkta en jättedum fråga som jag nog inte alls borde ställa här, men eftersom jag är helt ny här på FL och inte har kollat runt riktigt på andra ställen så känns det naturligast att fråga här... HUR får ni smileysar med färg o grejer i era inlägg??
ååh, tack!
Många styrkekramar till dig "tom", det här är verkligen något man önskar att ingen skulle behöva gå igenom Gråt, sörj, tillåt dig alla känslor! Nu en vecka efter min ofostriga graviditet konstaterades (i v 11) känner jag att jag börjar vara på väg upp ur mitt svarta hål, men jag antar att det kommer att komma "återfall" då och då.
KRAM!!
Stor kram jam, men det är ju inte alls kört så upp med hakan!
Hejsan! Jag mår helt ok nu faktiskt, håller precis på att sluta blöda efter 1,5 vecka och det är SKÖNT, känns som livet återvänder på nåt sätt. Nu bara väntar o längtar jag att mensen ska komma så jag vet att kroppen fungerar normalt.
Tänk vad olika det kan vara, vissa hoppas innerligt att mensen inte ska komma och andra att den ska göra det!
Stor kram till er andra, speciellt till Limas, hoppas allt ser bra ut på kontrollen!
73Moon, stor kram!! Skönt ändå att du slipper piller, men jobbigt just nu när det är på gång Vad bra att du kan vara hemma idag o i morgon.
Jag ska på efterkontroll nästa vecka, 2 veckor efter jag fick sista tabletten. Den kontrollen bokades in genast när ma:t konstaterades (innan jag fått tabletterna). Du kanske borde ringa bm o fråga?
Jag har också en jättehärlig chef, hon var så förstående när jag ringde o berättade att jag blivit sjukskriven. Och några dagar senare ringde hon o frågade hur jag mår *rörd*
Kram igen!!
Japp, det är inte speciellt lyckat NEJ. Jag låg också på BB hela söndagen när jag fick cytotec. Så där sprang jag på toaletten hela dan och blödde ut mitt väntade barn medan nyblivna mammor gick runt där med sina nyfödda underverk. INTE kul direkt
Det beror förstås på praktiska omständigheter. Det jobbar barnmorskor på BB och det finns nära till gynekologer. Det skulle säkert bli för dyrt att ha olika avdelningar för de som fött barn och de som drabbats av andra gyn."problem". Men grymt är det ändå
Nu har jag fått ok stämpel i rumpan Det känns riktigt skönt faktiskt, läkaren konstaterade på efterkontrollen idag att allt kommit ut med tabletterna så någon skrapning behövs inte. Så SKÖNT att veta! Så nu hoppas jag bara att mensen kommer igång normalt.
Barney05: Jag beklagar att det blev MA iaf Själv hade jag inte speciellt ont alls av tabletterna, men du kan ta hur mycket värkmedicin du vill/behöver!
Jag blödde iaf så mycket att jag fick sitta på toa i fyra timmar när det var som värst.
KRAM
Jag åt inte folsyra, och har inte ätit det under mina tidigare graviditeter heller. Jag har två friska barn och det här var mitt första missfall.
Men ååh, skulle ju skriva att jag verkligen beklagar ditt missfall Ipomea! Det låter förskräckligt att blöda så mycket att man svimmar. Skönt att du mår fysiskt ok nu iaf, det psykiska är jobbigare och tar tid.
KRAM
Hej och kram på er alla som har det tungt just nu! Själv är jag jättteGLAD i dag för i morse kom mensen!! Tänk vad konstigt det kan vara, senast man fick blod på pappret blev man alldeles skräckslagen, nu överlycklig...
Jag fick alltså min första mens nu nästan 5 veckor efter mitt ma och det känns helt okej när man läser härinne att vissa fått vänta flera månader. Vi hade bestämt att vänta åtmintstone en mens innan vi försöker få barn igen, OM vi ens försöker. Så nu får vi börja fundera på det, har inte velat tänka så mycket utan ville att kroppen skulle komma igång först, vill känna att alltihop fungerar. Och nu verkar det fungera och det känns på något vis som ett nytt kapitel i livet börjar.
STOR kram på er alla medsystrar.
sassa85: Huu, cystor låter inte alls kul. Är det något man kan göra något åt? Jättejobbigt att ha ont ju
Hej! Jag inväntar IM 29:e, alltså på söndag. Men tyvärr är jag rädd att det nog blir en mens ändå. Har inga som helst grav.symptom.