Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Motiv för väggmålning i barnrum?

Jag har målat mina barns lekrum med hjälp av OH (bilder finns i mitt galleri), men jag "went all out". Väggar och tak och garderob...
    Det är ju bara färg liksom. Tycker barnen att det bara är för töntigt om några år, ja men fram med penseln igen då'ra!!

Lycka Till alla!!!

• HeddaBigBum

Hmm... jaadu, den är ju svår. Han ska ju bo i huset också antar jag , och gillar han inte galna rum kan det bli svårare... Min man säger mest "whatever you want, honey" och suckar sen om (när) han måste göra klart mina påbörjade projekt. *hehe*

• HeddaBigBum

Jag håller med Bast!
    En vägg kan ju vara den med bilarna, och de andra tre gröna nertill och blå upptill med en vågig avdelning, om du förstår vad jag menar.
    Bra idé Bast!

• HeddaBigBum

Ja, du kan ju göra flyplansramar med barnens kort som piloter... luftballonger, moln med barnen sittande på... sol-tavlor/spegel... massor kul ju!!

• HeddaBigBum

en drake som flyger kan du ju göra också, i riktigt tyg, så det blir lite 3D!

• HeddaBigBum

nej då! det är ju ett barnrum- det ska vara färglatt. Och för mig känns det som "det är ju bara färg". Väldigt lätt att måla om hela baletten om det blir "fel"!

• HeddaBigBum

NK80:
    Jo, men så är det nog! Det blir liksom "för mycket" för det vuxna ögat! Men om det känns så kan du ju göra en vägg lite mer galen och resten i en neutral beige, som någon föreslog... fast det tycker ju inte jag då´ra!

• HeddaBigBum

Hur avancerat/detaljerat vill du ha det?
    Vill du ett etma? Bilar? Djur? Geometriska former? Mat?

• HeddaBigBum

Sagofigurer är ju mysigt. Då kanske du t.o.m. kan få ihop någon liten borg/tält? Eller måla en borg på väggen och ha en bro som lekbord... med rep och allt... eller spika fast fönsteluckor på väggen, så det blir lite mer 3D?
    Eller om du vill ha djur kan du ju göra en vägg med ett träd och sen hänga olika djur i grenarna (IKEA har ju ormar t.e.x)
    ... kanske?

• HeddaBigBum

Nu måste jag tänka men jag tror jag använda akvarellfärg (som späds med vatten) och då blir den otroligt dryg!! Jag har massor med färg kvar, så mitt tips är ju att köpa mindre tuber än man tror man behöver! Och med akvarellfärg blir det inte så "platt". Det blir nyanser i färgen som gör att motiven får mer liv, så att säga...

• HeddaBigBum

jag tyckte väl mitt inlägg lät fel... acrylic-färg menade jag ju!

• HeddaBigBum

hmm... good point! Jag vet inte! Vi har aldrig haft vatten i lekrummet... vi far kanske reda pa det forr eller senare...

• HeddaBigBum

Svartfågel:
    Njäe, så himla blaskigt tyckte inte jag det blev. Jag har bilder i mitt galleri (himmel målade jag med vanlig väggfärg). Men det är klart, färgen blir ju inte lika hel-täckande, och sen beror det ju på hur mycket man späder ut den.

Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?