Inlägg från: Bast |Visa alla inlägg
  • Bast

Motiv för väggmålning i barnrum?

Anna79, vi bor också i hyresrätt, men tänker måla ändå! Vi ser helt enkelt till att ha extra färg till väggen, så att vi lätt kan måla över om vi flyttar!(Blev djupt förälskad i draken från Mulan, så den blir det! )

Ett annat tips är att måla på rullgardinen. Fast då syns det iofs bara på kvällen, men det blir ju skoj att dra ner den!
    Annars tycker jag att Tjohooj´s tips är kanon! Så blir det nog i dottern rum där vi har tapet som inte är övermålningsbar!

• Bast

NK80, ska målningen täcka hela väggen?
    Isåfall hade jag nog fortsatt på samma tema...! Grönt nertill och blått upptill, delat lite vågigt som på fondväggen. På de övriga väggarna behöver man ju inte ha några andra motiv. Det är ju helt klart färger som passar i ett barnrum!

• Bast

Svartfågel, om du behöver "ganska mycket" brunt kan du ju köpa provfärgsburkar som är lite mindre än en hel hink. Själv behöver jag inte så vansinnigt mycket färg då jag ska göra Mulans drake, så jag tänkte köpa Hobbyfärg på Panduro.

Annars har jag också funderat på hur man kan skydda målningen.... Kan det funka att dra över ett lager lack efteråt, tro...????

Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?