Alltid hungrig
Är i v.22 och det spelar ingen roll vad eller hur mycket jag stoppar i mig så är jag ständigt hungrig. Det är jättejobbigt.
Försöker att äta mycket grönsaker, men får ingen längre mättnadskänsla trots det
Är i v.22 och det spelar ingen roll vad eller hur mycket jag stoppar i mig så är jag ständigt hungrig. Det är jättejobbigt.
Försöker att äta mycket grönsaker, men får ingen längre mättnadskänsla trots det
Det enda jag kan säga är att jag känner igen mej...
Eller jag kan rättare sagt känna mej mätt, men efter en halvtimme känns det som om jag inte ätit igen...
/Pom V.20
Ja, man kan ju inte gå och äta heeela dagarna.
Dessutom har jag det problemet att jag vet att jag är jättehungrig, men inte en aning vad jag är sugen på. Jobbigt att komma på olika maträtter när man inte har någon spec. lust bara en jättehunger...
Här är en som äter oavbrutet och är som ett ofyllbart hål för tillfället.
Jag skulle kunna äta dygnet runt om jag bara fick.
För att minska intaget av godis köpte jag riskakor med ostsmak (som jag tycker smakar ostbågar, men det är nyttigare) som jag hade vid skrivbordet här på jobbet.
samma här.. äter o äter, sen en halvtimma hungrig igen.. ät massa frukt.. mättar ju lite iaf =)
För mej va det likadant!!! Från att ha mått konstant illa o inte vilja äta nåt till att vara konstant hungrig Men jag föredrog hungern! Nu i vecka 29 har det lugnat sej lite, är mer sugen än hungrig... Om det är till nån tröst1
Här har ni en till! Hungrig och godissugen. Sköter mig i några dagar och sen blir det äppelpaj, godis, jordnötter på helgerna. Inga bra eller måttliga mängder. Sen är det måndag igen och då försöker jag skärpa till mig igen. Skulle kunna sitta på konditori dagarna i ända och äta bullar, prinsesstårta mm.
Mm och idag är det ju kanelbullens dag och jag orkar inte baka... Men det går ju alltid att köpa
Vad äter ni? Livsmedel med långsamma kolehydrater ger bättre mättnadskänsla. Jag kan rekommendera tex:
Fullkornsbröd
Baljväxter (linser, ärter etc)
potatis
fullkornpasta
en dell mjölkprodukter (joghurt, kesella)
Nötter
frön (linfrö, solros etc)
Känner själv att jag äter mindre och är längre mätt om jag äter tex fullkornpasta istället för normal pasta. Satsar inte på socker dvs bullar, kakor de gör mig bara hungriga igen.
maj72: Försöker också äta nyttigt, sen tappar jag omdömet huxplux och äter några småkakor och lite glass på en och samma dag.
Fullkornspasta har jag aldrig provat så jag tackar för det tipset. Är den god förresten?
För mig spelar det ingen roll vad jag äter. Det här är inte normal hunger som kan avhjälpas med grovt bröd etc. Jag äter mkt fibrer i olika former, mycket potatis, pasta, ris, grovt bröd etc, men jag är ändå hungrig som en varg!