• Gabnus

Alltid hungrig

Är i v.22 och det spelar ingen roll vad eller hur mycket jag stoppar i mig så är jag ständigt hungrig. Det är jättejobbigt.
    Försöker att äta mycket grönsaker, men får ingen längre mättnadskänsla trots det

• Svar på tråden Alltid hungrig
  • Etta

Tror jag tillhör samma kategori som lurksmulan

• Esme

Etta: Fullkornspasta smakar gott däremot inte fullkornsris.

• lillefrejen

Har du testat att dricka mycket? Jag var också sådär hungrig men det har gått över men jag kom på att jag var törstig också så när jag drack mycket så kändes det inte lika jobbigt.

• maj72

Esma och Etta:
    Jag tycker att fullkorn kan smaka supergott om man kombinerar det rätt, men det kan smaka fruktansvärt också.
    Tycker själv att fullkorn passar framför allt till kraftiga såser som tex en kraftig tomatsås. Smakar mindre bra till gräddiga och milda smaker, tycker jag. Man kan också blanda halvt halvt, då blir det inte samma typiska nötaktiga smak om man vill vänja sig vid smaken.
    Lycka till

• Gabnus

Mmmm, jag har försökt allt, dricker mycket vatten dagarna i ända och äter långsamma kolhydrater men det hjälper inte.
    Märkte dock att jag blev riktigt mätt efter 6 st kanelbullar
    Vad gör man inte på kanelbullens dag
    Nä, "skämt" åt sido. tror att det kanske inte är så mycket att göra nåt åt. Men det är skönt att veta att man inte är ensam

• Cilla R

Jag vet hur det är! Stoppar jag inte mig själv när jag äter så skulle jag lugnt kunna pilla i mig allt ätbart i kylskåpet Jag har hittills gått upp 6 kg så jag tycker att det är rätt ok för att vara i v. 23, men jag kanske får passa mig lite nu efter att mer än halva tiden har gått.

• Krümel

Man kan ju prova med att äta mer protein. Det är ju oftast inte sånt man småäter på mellan varven men för mig hjälper det ännu bättre än att äta långsamma kolhydrater. Men det är ju lite bökigt med protein. Man har ju inte lite rostbiff i handväskan precis...
    Tyvärr så är ju kött dyrare än kolhydrater också. Men en seg fransyska kan ju bli en tjälknöl som håller sig riktigt bra och länge. Kanske värt att prova för järnets skull också!

• Riia

Här en till som lider av detta. Måste följa en sockerfri-diet pga. diabetesmisstankar (har fött ett makrosomt barn och är överviktig)
    Eller ska jag skriva, jag BORDE följa en diet, men i stället vräker jag i mej mat, smörgås, glass, choklad, stora portioner av allt. och det kurrar i magen en halvtimme efteråt. Sen mår jag psykiskt dåligt och har lust att spy efteråt, men kan inte låta bli att äta. Vet inte vad jag ska göra för att få kontroll över mej själv

• Krümel

Var det någon som såg på Vetenskapens värld om Atkins dieten? Man ska ju inte banta nu såklart men de kom ju fram till att det var proteinet som mättade och att det var därför dieten faktiskt (vetenskapligt bevisat vad nu det betyder) fungerar! Sen tror ju jag på att välja nyttiga proteinkällor och inte bacon varje dag...
    Tyckte bara det var så kul att min teori, eller snarare vad jag märkt på mig själv, fick uppbackning!
    Självgod, jag vet

• bullmamma

Det kanske inte är hunger i alla fallen när det sätter in, kan vara ett sug efter nått.
    Drick mkt, vatten är toppen, speciellt innan du börjar äta.
    Testa om du precis har ätit och blir hungrig teata och drick nånting istället och se kan hjälpa, ibland får man lura kroppen.

• Frida77

Hungern har gått i vågor under hela graviditeten för mig. Fram till v. 18 ungefär var jag konstant hungrig (förutom de två veckorna 7-8 då jag mådde illa), men sen avtog hungerskänslorna. Nu i v.33 har de återkommit, och det rejält! För första gången är jag uppe på nätterna o äter. Vaknar av att jag är så hungrig... heljobbigt.

Däremot har godissuget avtagit helt. Äter nästan aldrig godis o kakor, vilket är rätt skönt. Nu när bebisen börjar bli så verklig i magen känns det bra att stoppa i sig "bra" saker...

• sisley

Jag är HUNGRIG hela tiden vilket driver mig till vansinne! Jag äter väldigt nyttig mat med mkt fibrer och så men det hjälper inte. Igår lagade jag middag vid sextiden, stuvade makaroner och köttbullar. Jag åt med god aptit och tog tom om en gång. 1930 var jag hungrig igen så jag gjorde i ordning en tallrik havregrynsgröt med linfrön. 2200 kom sambon hem och jag meddelade att jag var hungrig igen så det blev till att hugga in på min godispåse...

Jag äcklas nästan av mat numera, jag vill inte ha egentligen. Det är bara bukfylla för mig känns det som. Hur kul är det när man egentligen ÄLSKAR mat.
    TS: Vi är flera i samma sits. Är i v21

• Veravera

Jag är bara i vecka 7 och är hungrig HELA tiden redan. I vanliga fall går det lång tid mellan mina måltider, är inte så upptagen av detta med mat -men nu vet jag inte vad jag ska ta till för att bli mätt. Måste äta ständigt. Hur ska detta sluta...

• Vintersaga

Är också hungrig mest hela tiden. Men sedan blir det ibland tvärstopp och jag blir supermätt - bara för att bli hungrig igen en timme senare.

men jag äter det mesta som jag är sugen på. Försöker få i mig nyttig mat ibland allt det andra.

Svar på tråden Alltid hungrig