• Ronja80

Jag har inga flytningar = svårt att få barn?

Sambon och jag ska snart börja med barn och vi läser på för fullt. Inser när jag läser att jag inte har några flytningar... Påverkar det möjligheten att bli gravid?

• Svar på tråden Jag har inga flytningar = svårt att få barn?
  • pissypopi

jag har jättemycket flytningar och jag har ändå inte blivit gravid...

I vigselringen står det 060916 *Fru Åhlefors*
  • luckysun

Jag är också mycket torr sedan den sista månaden. Har tidigare blivit lätt upphestad och blivit våt i underlivet.
    Jättejobbigt.

• zandrisen

Ronja, det finns ett glidmedel som optimerar klimatet i slidan, pre-seed. Jag har sjögrens syndrom och är jättetorr, men detta skall tydligen hjälpa. Finns på storkhjälp.se bland annat.

• luckysun

pissypopi, har du provat Rosenrot, Folsyra, Pergo och andra knep som många säger sig här ha provat?

• pissypopi

Luckysun: jag äter rosenrot just nu, och det har fått min mens regelbunden igen, men inte gravid.
    Pergo måste man få via en läkare och de hjälper oss inte!

I vigselringen står det 060916 *Fru Åhlefors*
  • luckysun

Usch, tänk om jag har Sjägrens syndrom?
    Vi hade sex igår och det gick bra. Jag var blöt men inga rikliga flytningar som när man har gått på toaletten och får med sig en drös med slem på pappret.

• Nickis

Tror inte att flytningar så där generellt gör till eller från för fertiliteten. Det som kan vara viktigt är om man har äl-sekret och hur detta kemiskt ser ut men detta kan man egentligen bara konstatera säkert om man kikar in därnere vid en gyn koll. Vissa har ymnigt och andra så att det inte märks. Så har min gynekolog i vart fall förklarat det. Vid en fertilitetsutredning brukar man generellt aldrig fokusera på flytningarna/äl-sekretet utan på om man har ägglossning eller inte. Detta kollar man enkelt själv upp med äl-stickor. Fast om jag förstått saken rätt så är ni på planeringsstadiet och jag skulle om jag var i ert ställe börja bebisverkstaden utan dyra äl-stickor och annat Vem vet? Det kanske bara rasslar till och så är ni med barn utan att behöva fundera så mycket?
    Lycka till och hoppas att allt går bra!

• Ronja80

Tack för alla lugnande råd :) Har idag tagait kontakt med en privat gynekolog som hade tid redan om 10 dagar! Kändes så bra när jag pratade med sköterskan där... Får hoppas att de kan hjälpa oss.

• luckysun

Men har ni ens försökt att få barn?
    Är det lite flytningar du är orolig över och du därmed måste prata med gyn?
    Du kommer att bli gravid, tro mig!
    Ha ett långt förspel och försök slappna av.

Min pojkvän kan inte alltid ha sex. Har man haft en diskussion eller argumentation brukar inte han ha lust medan jag tidigare alltid hade lust. Nu är det tvärtom konstigt nog.

• Ronja80

Jag blir knappt våt även om vi har superlångt förspel... Måste alltid ha glidmedel. Dessutom har jag väldligt lång menscykel om 40-50 dagar. Har inga tecken på ägglossning alls.

Känns lika bra att gå och kolla upp det, så slipper jag oroa mig.

• Nickis

Ronja80: ett tipps bara - glidmedel så där generellt är inte bra för spermierna så du ska nog kolla upp ordentligt vilket glidmedel du använder. Skickar länk där du kan läsa (samma som zandrisen skickade men lite vidareutvecklad )
    www.storkhjalp.com/glidmedel.asp

• luckysun

Nej, nu fick jag min mens idag, den 27 dagen i cykeln (mensen kommer alltid den 27 el. 28 dagen).

Nästa gång jag har ägglossning är min pojkvän bortrest

• Ronja80

:( trist... får hoppas att det blir lite knas nästa gång då så du får äl lite tidigare

• luckysun

Vi har inte ha sex under min ägglossning just för att jag känner att tänk om jag ej blir gravid så kommer min värld rasa samman...

Svar på tråden Jag har inga flytningar = svårt att få barn?