• VarUlf

Någon som avlivat en frisk katt?

Vi har två katter som vi måste "ha bort" pga att min sambos allergi blir värre och värre. Vi har verkligen gett dom hur många chanser som helst och nu kan vi inte ha kvar dom längre
    Honkatten pissade precis ÖVERALLT en tid, vi kämpade och kämpade för att få henne att sluta. Alla sa att vi är dum som inte tar livet av henne men det var inget alternativ för oss. Höll nog på med det närmare ett år! Nu har hon slutat!
    Hankatten har haft urinsten, vi har kastrerat han, båda har haft skabb, lägger ut hur mycket pengar som helst på DYR kattmat och sand.
    Känns som allt är förgäves om vi nu måste ta livet av dom!!

Sambon har haft allergi hela tiden men vi testade att ta katterna på prov och det gick hur bra som helst. Tills för ca 1 år sen. Nu när han kommer hem börjar ögonen klia, näsan rinner och han har tungt att andas
    Ja, vad GÖR MAN?
    Jag tycker så mycket om våra katter men samtidigt så lider min sambo. Får ångest när jag tänker på att vi måste döda dom.

Måste väl mest bara skriva av mig..Kanske nåt uppmuntrande ord, vet inte. Känns bara så jobbigt allt.
    Kan tillägga att vi erbjudit vänner och bekanta att ta dom, ingen vill ha dom. Har även satt ut flygblad, ingen respons

• Svar på tråden Någon som avlivat en frisk katt?
  • Jenny S

Omplacering via katthem då???

Why try to fit in when you were born to stand out?
  • VarUlf

Jenny S det finns inget katthem i närheten var vi bor.

• Jenny S

Var bor ni då????

Why try to fit in when you were born to stand out?
  • pissypopi

vi har avlivat våra friska katter.
    Det var sorgset men jag känner att vi gjorde det rätta.

Den enda katten hade börjat kissa inne och situationen blev ohållbar, och det skulle inte blivit bättre av att omplacera dem. Snarare värre.

Så när vi tog beslutet att avliva honom så var det en självklarhet att avliva även den andra eftersom de var bröder och hade levt tillsammans hela livet...

I vigselringen står det 060916 *Fru Åhlefors*
  • melonpuss

När jag va liten hade vi ett par katter och sen bestämde min mamma att vi skulle skaffa hund och då skulle hon inte ha kvar katterna. Hon förstod inte att man faktiskt kan ha katt o hund. Iaf när hon va till vetrinären och skulle avliva en katt så tog assistenten katten! Vilken tur! Så du kan ju höra med djursjukhuset...långsökt kanske men ändå!

• VarUlf

melonpuss jag har faktikst tänkt på det. Kanske ska testa med det!

• Nutz

Man avlivar INTE ett friskt djur!!!

Jag skiter fullständigt i hur besvärligt det är för er att få dem omplacerade.Det är ett ANSVAR ni tog på er och det ska ni fullföja. Sånt tänker man på INNAN man skaffar djur,att vad man gör om någon blir allergisk. Åh det visst ni ju redan om när ni skaffade dem.

Nä,nu fullföljer ni erat ansvar.

• Melwin E

vi avlivade vår katt för hon attackerade oss när vi kom från B med vår son.

• VarUlf

Men Nutz, om vi FÖRSÖKT??? Vad ska vi göra om det inte GÅR?

Svar på tråden Någon som avlivat en frisk katt?