Samilla skrev 2006-08-03 15:07:16 följande:
Hej!Beror på hur du/ni vill ha bröllopet. De finns ju borgligt...Vi gifte oss på vår dotters dop, ingen visste om någonting, därför hade vi varjen fest eller middag efteråt. Vi hade dopfika med kaffe,kakor,tårtor mm. Jag hade lång vit klänning (hyrd) brudbukett,var till frisören och fixade håret, sminket gjorde jag själv, mannen hade kostym, Emmis gudmor (min tärna) hade långkläning (som vi köpt) och fixat håret hos frisör (vi betalat) vi hade inte fotograf och åkte vår egen bil till och från bröllopet. Vårat bröllop var perfekt i våra ögon, men ändå så räknade vi ut att vi la ut ca 40000:- Tycker att ni ska tänka efter innan ni gifter er. Man gifter er bara en gång och skulle de vara så att eran dröm är att gifta er i kyrkan med middag och stor fest på ett slott efteråt, så vänta och spar, för de är ER dag och ni ska för evigt minnas den... Vårat bröllop kommer alla våra gäster minnas eftersom att det verkligen blev personligt och plötsligt. Även fast de inte kostade så mycket så tror jag gästerna lättare kommer ihåg om de får tex en smarrig rabarberpaj till efterätt än om de får något som har ett sånt namn att de inte går att komma ihåg. Nu vill jag inte gnälla på de som har/haft ett sånt bröllop för de är jättevackert. Men jag tycker ändå att man ska göra bröllopet till sitt!!!Hoppas ni finner en lösning, och de tror jag ni gör...
din idé var bar aför super