Inlägg från: Anna Paulita |Visa alla inlägg
  • Anna Paulita

Tröttnar ni på er inredning snabbt?

Jag tröttnar så himla snabbt på möbler, och färger på väggarna....och ALLT!

Vår soffa har vi haft i typ 3 år och jag vill ha ny, köksmöblerna vill jag också byta ut och de är kanske 2 år gammla. Vi har precis köpt vår 8:e och sista stol. :/

Jag vill ha nya nattduksbord trotts att de bara är ngt år gammla.

Jag försöker köpa möbler som ska hålla, för de är lite "klassiska" men det hjälper inte, jag vill ha nytt ändå.

Min sambo är inte alls lika inredningsintresserad som jag är och tycker jag är totalt galen. Han tycker vi börjar bli "klara", och jag vill bara byta ut och börja om.

Det är som om så fort jag vänder mig om och alltid hittar ngt som är bättre....samtidigt försöker jag tänka att vi kanske ska hålla fast vid detta tills vi inte har barn under typ 5-6 längre, och köpa nytt då. Men jag har ju tröttnat NU!

Är det ngn mer som är som jag, och hur löser ni det?

• Svar på tråden Tröttnar ni på er inredning snabbt?
  • Anna Paulita

Tjofsen; Jo, jag försöker ju göra så. Byta ut krukor, kuddfodral, gardiner, tavlor ect... Samt måla om, kanske tapetsera en ny fondvägg ect. Men ibland är det svårt, så fort katalogerna från MIO, IKEA o Asko dyker ner i brevlådan blir jag helt vimmelkantig. för att inte tala om när jag hottar små mysiga, annorlunda inredningsaffärer....jag blir HÖG, det är ju som ett knark!

• Anna Paulita

jen05 ; Tack! Tycker väl egentligen inte att det är ngt större fel på mina möbler...det är bara att det finns så mycket annat fint också. Borde ha ett 10 våningshus att inreda...

Jag har varit inne på att byta sofföverdrag, men nu målade jag väggen bakom soffan vinröd och då passade det så himla bra med en beige soffa...och att köpa en annan beige soffa skulle min sambo ALDRIG gå med på. Och det förstår jag ju förvisso. får väl tvätta fodralet så känns det kanske lite nytt....

Har övervägt att måla köksstolarna vita, men vad händer sedan när jag vill ha dem i trä igen... :/ Planen är faktiskt att hitta en kökssoffa som jag kan måla vit...det kanske gör mig nöjd....en stund. ;)

• Anna Paulita

mammatotoo ; Får väl glädjas åt att vi förmodligen inte bor på "slut stationen" utan lär flytta igen, så jag kommer nog får köpa mer och nya möbler i framtiden...

Svar på tråden Tröttnar ni på er inredning snabbt?