• fliset

repat sambons bil!.. shit!

oopsy... råkade köra lite för nära ena väggen p väg ut från garaget och backspegeln fick en vit repa.. vad i hela friden gör man åt sånt här? det är en silvergrå metallic volvo v70.

har hört talas om en penna man kan fylla i med... tips någon?!

• Svar på tråden repat sambons bil!.. shit!
  • MSI

Finns ju lackstift att köpa, man kan lämna in bilen så kan de som är duktiga helt trolla bort skadan eller så köper man en ny backspegel.

eller så är man lat och räknar med att det nog kommer fler skador så det är lika bra att vänta

• Zellie

Micro har!! Gå annars in i där de säljer volvobilar. Ibland har de ju en liten shop där man kan köpa bildelar/tillbehör.
    Kollar du i reg papperna så står där exakt vad det är för variant av silverfärg så att du får exakt match.
    Lycka till!

• abnocto

Metalliclack är alltid svårare att reparera. Fråga sambon vad han tycker du ska göra så du inte gör något han ogillar ännu mer.

• fliset

ja.. jag sitter här och funderar på hur jag ska formulera mig =) hur hade ni berättat? jag vet att han redan tycker jag bara förstör hans grejer...

• cii

Jag hade börjat med ett långsamt "Duuuuuuuue"
    Men en ynklig röst

-Ja..

"Det hände en grej, men det var absoluuut inte mitt fel..."

- jaha, vadå?

"Jooo, eeh, när jag skulle köra ut så flyttade sig väggfan!, helt utan förvarning in i backspegeln!"

Något i den stilen

• cii

Kan vara bra att inleda samtalet med att fråga HUR mycket han älskar dig med

• cii

Eller så säger man att man har kvaddat hela högerfronten! Sen när han skriker rätt ut så säger man "nej jag skojjar! Det var bara en repa backspegeln" Då blir han glad att det bara var det "lilla" =) haha

• abnocto

För jösses namn, var ärlig och berätta utan skämt. Olyckor händer så lätt. Och hade min sambo gjort något med mina saker hade jag velat ha reda på det utan massa krussiduller och INTE flera dagar efter åt

Svar på tråden repat sambons bil!.. shit!