• fliset

repat sambons bil!.. shit!

oopsy... råkade köra lite för nära ena väggen p väg ut från garaget och backspegeln fick en vit repa.. vad i hela friden gör man åt sånt här? det är en silvergrå metallic volvo v70.

har hört talas om en penna man kan fylla i med... tips någon?!

• Svar på tråden repat sambons bil!.. shit!
  • THFC

ha, ha, ha.... ja, ni!

abnocto har helt rätt... gör så!

Och det är en liten skitskada som går att dölja med några timmars arbete. Köp lackpennan och en platta öl så kommer arbetet snarare komma som en uppmuntran på en fredageftermiddag!

• sleeping sun

Håller med THFC med en platta öl och lackpenna men kunde inte låta bli att skratta åt cii.
    Jag tycker du ska bjuda honom på en god middag också.

• Mi Amore

Se till att du fixar det ordentligt, annars kan det lätt börja rosta i lacksprickor.

• Skusan

Äh va är problemet? Det är ju bara en gammal traktor!

Säg som det är bara, kunde ju lika gärna varit han själv som dragit in i sidan och repat spegeln.

• helene306

Bättre att vara ärlig och säga som det är, det är bara en liten repa som kan fixas till, världen går inte under. Hade jag gjort något med någon av våra bilar hade jag sagt som det var. Allt går att fixa till igen. 

I motorutrymmet kan det sitta en färgkod för bilen (eller om det står papprena till bilen?) oftast är det svårt att matcha bra utan färgkoden, ibland stämmer den inte ändå. Kolla annars med en lackerare vad denne tar och få det snyggt fixat! Stiftpennor till bilen kan hittas på bla Mekonomen, Autoexperten, Micro mm. Metalliclack är lite svårare att få till snyggt. Kanske bättre att låta honom fixa skadan själv?

Att våga är att leva!
  • Morren

Låter som repan var väldigt lätt. Det som ofta ser ut att vara en repa i lacken kan vara vääääldigt liten men se värre ut. Dessa går att polera bort, eller t.o.m torka bort med en våtservett. Se till att ta en våtservett (som innehåller citronsyra) & polera över repan. De flesta repor försvinner så. Skölj med vatten efteråt. Citronsyran är inte så bra för lacken.

Gli Azzurri 2006 - CAMPIONI DEL MONDO! (Italien Världsmästare i Fotboll 2006)
  • Skusan

Hur tog sambon det hela? Hoppas det va ok....

• milimina

äh, var ärlig och säg som det är, eller var helt förkrossad förresten! skit händer, helt enkelt. blir han arg för en sån sak så är han fånig.

jag kom hem och grät när jag tryckt in bakdörren + lite på bakskärmen på passagerarsidan, ingen liten repa där inte sen kastade jag ifrån mej bilnyckel och har vägrat köra mer i mitt höggravida tillstånd. maken trodde det var mycket värre och var mest glad att det inte hänt mej eller magen nåt men jag tyckte det var värsta katastrofen eftersom det trots allt kommer bli apdyrt att fixa, helt i onödan.

och så jäkla klyschigt att vara frugan som pajade bilen mot garagedörren dessutom

• Morrande rullar

Håller med, det är ju inte hela världen. En repa hit eller dit det är ju en materiell sak.

• ALM

Säg som det är bara, det är bara en bil. Jag sabba fälgen på vår bil som sambon "älskar", sa som det var att jag var klantig och oförsiktig och körde på kanten. Jaja sa han, huvudsken är att det inte var värre så du blev skadad.

• ALM

Det är ju inte lönt och bli arg för en sån sak, nästa gång kanske det är han själv som gör något

• Trynträ

Det finns lackstift som man kan fylla i såna skador. Fast du bör nog vara ärlig och säga till din sambo så han inte upptäcker det långt senare. Han lär ju förstå att det var en olyckshändelse.

Svar på tråden repat sambons bil!.. shit!