En känslig fråga...
Hoppas ni inte tar illa upp av min fråga, jag förstår att den är känslig. Jag känner många par som försöker få barn och det är hemskt att se hur jobbigt de har det och hur de längtar. Samtidigt ser jag också hur många kvinnor som blir gravida gör abort trots att de har hyfsad ekonomi och stadig partner, ofta på grund av att det "inte riktigt passade in" med barn "just då". De flesta aborterna i Sverige görs av kvinnor i åldrarna 25-30 med OK ekonomi. Attityden är ofta "vi kan alltid försöka igen senare då det passar bättre".
Gör inte detta er galna!?! Jag blir arg av att på ett håll se kvinnor som kämpar så för att bli gravida...och sen på annat håll se kvinnor som tar så lättvindigt på en graviditet? Som sagt jag talar inte om de som blir gravida pga våldtäkt eller tonårsgraviditer, utan om de som gör abort av bekvämlighetsskäl.
Jag är själv gravid och det var oplanerat och min pojkvän ville att jag skulle abortera. Men hur skulle jag kunna se min väninna i ögonen om jag tog bort mitt barn då hon har försökt bli gravid i åtta år? Jag uppskattar verkligen den gåva jag har fått och jag hoppas att jag aldrig ser mitt barn som en "börda".
Är intresserad av att veta era åsikter kring detta?