• lilljeanna

Pyjamas eller sovpåse? Och täcke eller filt?

Hej hej, jag och min sambo har lite olika mening om vad som kan vara skönast för våra kommande små bebisar. Våra tvillingar kommer ut inom ett par månader och vi vill förbereda lite. Planen är att de inledningsvis kommer att sova skavfötters i en spälsäng tillsammans.

Jag har för mig att det är skönt med en heltäckande pyjamas och ett tunt täcke man kan ta till.
    Min sambos mor vill sy sovpåsar till bebisarna, sådana som har ärmar men en "påse" nertill. Så det skulle inte behövas något täcke eller filt till. Hon har också filtar vi kan få, men jag tycker själv det verkar lite hårdare och omysigare med en filt än med ett täcke med påslakan.

Visst kan vi prova både ock när väl tiden är inne!
    Men jag hör gärna era andras åsikter! Så vad tror ni???

• Svar på tråden Pyjamas eller sovpåse? Och täcke eller filt?
  • Mysis nr1

Min lille skrutt var så varmblodad så det blev bara blöja och filt. I våras en fleecefilt och nu under sommaren bomull.

• pattisza

När lillan var liten sov hon i pyjamas med tunn fleece filt. Täcke var på tok för varmt, använde vi aldrig. När hon blev lite större och sparkade av sig filten så fick hon sovpåse som jag sytt. Utan ärmar så kan man variera efter temperatur, långärmad eller kortärmad pyjamas med eller utan byxor. Har foto i galleriet. Sovpåse är toppen, speciellt när de blir lite större 3-4 mån.

• Saselana

Barn sparkar ofta av sig täcken och kan få dom över ansiktet. Sovpåse är verkligen en bra lösning. Jag visste inte om det när min son föddes, och han har alltid vägrat täcke. För mitt ev nästa barn blir det definitivt sovpåse.

Svar på tråden Pyjamas eller sovpåse? Och täcke eller filt?