• Anonym

Är 17 åring och 28 åring ok?

Hej väljer att vara anonym då detta är ett känsligt ämne just nu för min släkt.

Det är så att min mans syster son som är 17 år har gått och blivit kär i min syster som är 28 år och sambo med en son på 3 år.
    min syster börjar bli kär i honom också nu men är så nervös över ålders skillnaden. Hennes förhållande med sambon har varit på upphällningenb i ett par år nu men hon har varit för feg att göra slut.
    Det har inte hänt något mellan min syster och 17-åringen men de blir mer och mer kära i varandra.
    17-åringen är väldigt mogen och vuxen och har alltid varit det.

Nu till frågan tror ni att detta skulle funka eller ej?
    Har de en chans eller är det dömt på en gång?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-04 15:46:36:
    Jag min första reaktion var om det var tvärt om killen 28 och tjejen 17 skulle nästan inga reagera konstigt varför är det så?

• Svar på tråden Är 17 åring och 28 åring ok?
  • Anonym

Jag är nitton och mina sambo är 28.

• Grannen

Spontant så nej. Känns som att man är barm som 17-åring och vuxen som 28-åring. Är själv snart 28 och kan aldrig tänka mig att leva med ngn som är 17, är ju småungar för mig!

Fast å andra sidan hade jag en 8 år äldre kille när jag var 19...

• Gladhannapanna

Det är 15 år mellan min syrra och hennes man, hon var 16 när de blev ihop, nu har de varit ihop i 24 år!!!!

• rockmind

Jag var 17 när jag träffade min nuvarande sambo, han var då 29. Vi är tillsammans än idag, elva år senare

• Lilanthe

Inte många som hade reagerat om tjejen var 17, och killen 28. Så varför inte, låt dem försöka utan att snacka skit om dem.

• Essi73

*Go sister go* säger jag och *skippa i folks åsikter*

• Fiafisen

Helt klart kan det funka! Är man kär så är man. Spelar ju ingen roll vad det är för ålder på personerna i fråga. Speciellt eftersom du sa att han var mogen för sin ålder... Kör på säger jag!

• Mi Amore

Jag är 19 och min sambo är 28, fast det verkar faktiskt vara en större grej om det vore jag som varit 28. Dom kan ju ialla fall försöka, vem vet som kanske är tillsammans tills dom är över 100

• Grannen

Fast det är många som reagerar på om tjejen är 17 och killen 28 med!

• rockmind

Det handlar väldigt mycket om hur respektive person är i sitt sätt och hur personkemin är dem emellan. Tycker inte man kan stirra sig blind på själva siffran.

Svar på tråden Är 17 åring och 28 åring ok?