• forever love

bänkskiva i laminat?

är det någon som har erfarenheter av bänkskivor i laminat?

bra som dåliga..

tacksam för alla svar..

• Svar på tråden bänkskiva i laminat?
  • jompa

hej, jag igen .
    Vi har laminat idag och är nöjda. Det blir inte lika lätt förstört som äkta trä men är inte lika svår att hålla snygg som diskbänk. Kommer välja laminat igen till det nya.

• INOX

Har laminat, men ska byta till massiv ek. Jag gillar levande träslag. Valnöt är också snyggt. Dock krävs ju lite pyssel för att de ska hållas fina. Bara man mättar dem med olja så att vattnet på formar droppar så håller dem. Om man har laminat och använder en del av bänken mer, blir det lätt mer slitet där. Massivt trä kan man ju slipa så det ser ut som nytt igen.

• forever love

hej igen=)

jompa: en liten fundering bara..tål laminatskivan att ma bakar o skär på den eller är det granit..har noll koll känner jag

• jompa

japp det funkar. blir heller inga märken då man ställer ner en kastrull som är varm. med som INOX skriver så är det nog snyggare med äkta och så kan man ju slipa den. men för vår del som är lata på det där med att olja och slipa så är laminat det bästa.

• forever love

ja vi är oxå lite lata o inte speciellt händiga heller får jag liv att erkänna=)

• pr32

jompa: JOHO! Jag har en massa fula märken i min från varma kastruller. Dels så släpper lamineringen och dels blir det bruna märken, ändå är våran bara 1½ år och jag har varit väldigt försiktig med värme, men USCH, den ska ut fortast möjligt!

• jompa

pr32; vad tråkigt . Min har klarat sig bra trots att vi varit oförsiktiga. Får man fråga vad ni väljer istället? Kanske något som även skulle passa oss.

• pr32

Jag kan fota sen o visa hur det blivit... Vi kommer att välja en i massivt trä, liknar ek men kostar bara hälften. Minns inte vad det hette...

Svar på tråden bänkskiva i laminat?