Underlivklåda som ej är svamp
Clara:
Jösses, jag trodde att jag var ensam om det här problemet!!! Din beskrivning passar in till 110 % på mitt problem och det uppstod i samband med graviditeten hos mig också. Trodde att det var svamp först och har blivit behandlad ett flertal ggr, men utan resultat. Gick till en gynekolog för några veckor sedan och fick höra då att det är absolut inte svamp utan han, läkaren, klassade det som någon form av eksem och jag fick en kortisonsalva. Men läkaren sa att om inte salvan hjälpte då kunde han tyvärr inte göra mer för mig för han kunde inte ställa någon diagnos eftersom det var i princip omöjligt att avgöra vad problemet är när det inte finns några andra symptom än klåda och rodnad. Salvan hjälpte under behandlingen men bara några dagar efter att jag slutat använda salvan kom problemet tillbaka.
Problemet gör mig vansinnig och precis som du skriver så blir både sömn och sexliv lidande. Klådan kommer och går men jag blir aldrig av med den. Ska man behöva leva med det här?? Har så gott som gett upp och ringer inte till fler läkare eftersom de säger att de inte kan göra något Men det var en stor tröst för mig att höra att jag inte är ensam om det här och kontakta mig gärna om du hittar en lösning! Diabetes tror jag inte att jag har för det kollades ju när jag var gravid...