• Smurf83

Vårmammor i Övik - del 2

Upptäckte att vi har inte skaffat någon ny tråd så....här kommer den!

Lägger in våra två listor....

*************** B E B I S **********************
    *Lilfox - Alina, f. 25 feb - 3715 gram & 52 lång - Ö-vik
    *Smurf83 - Julina, f. 7 mars - 3140gram och 49cm lång - Domsjö
    *GosKina - Anny, f. 18 mars - 3330gram och 49 cm lång - Österalnäs/Själevad

*Menegilda - Vilhelm, f 1 april - 3520 g, 53 cm - Bjästa
    *Liza80 - Minette, f. 11 april - 3180gram och 48cm lång -Arnäsvall
    *06Bubbas - Lucas, f 17 april - 3750gram och 53 cm lång - Ö-vik
    *1979 - Albin, f. 21 april - 3065gram och 51 cm lång - Haffsta
    *MariellK - Elias, f. 22 april - 2760gram och 49 cm lång - Ö-vik
    *Kulann - Gry, f. 24 april - 3570gram och 51cm lång - Dekarsön
    *Sjöhästen - Anton, f. 27 april - 3280gram och 52cm lång - Ö-vik

*Lillpuh - Nike, f. 7 maj - 3680gram och 51cm lång - Ö-vik
    *Linnana - Wiggo, f. 13 maj - 4610gram och 53 lång - Ö-vik
    *MiaE - Wilmer, f 26 maj - 4560 g, 54 cm - Överhörnäs
    *Sare - Evelina, f 29 maj - 3825 g, 53 cm - Sidensjö

*************** F I K A **********************
    * v 19: GosKina - 9 maj - hemma hos GosKina
    * v 22: Sjöhästen & Lillpuh - fredagen 2 juni
    * v 25: Hemma hos Liza & Minette - tisdagen 20 juni
    * v 28: Hemma hos Anette!
    * v 31: Inställt
    * v 34: Hemma hos Mariell!
    * v 37: Hemma hos Emma & Julina
    * v 40: Hemma hos Linnea & Wiggo
    * v 43: Hemma hos Mia, Ivan & Wilmer + Sara & Evelina
    * v 46: Hemma hos Ann & Gry + Therese & Lucas
    * v 49: Hemma hos Maria & Anton

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-07 14:45:53:
    Lägger till en bebis...

*Katarina118 - Oscar, f.17 feb. - 3125gram och 49cm lång - Arnäsvall

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-08 08:20:09:
    En till bebis...

*Malinx - Arvid, f.17 maj - 3259gram & 49cm lång - Domsjö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-21 10:06:31:
    En till bebis...

*Vindaloos - Noel,f.31 maj, 4140gram och 53cm lång - Köpmanholmen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-28 17:28:51:
    Å en till bebis...

*Hipo - Felipe, f.8 juni, 3440gr och 51 cm lång - Hörnett

• Svar på tråden Vårmammor i Övik - del 2
  • MiaE

Verkar vara enhög av oss härifrån som ska plaska. Vi är ju veteraner i plasket... hehe! Fjärde terminen. Men aldrig har så många kändisar varit med. Kul!

• katarina118

Oscar han äter mest gröt å burkmat å så ca 400-500 ml välling per dygn...

Va läääääänge sedan ja slutade amma...

goskina va knas att ni inte kunde ta tillfällig föräldrapenning...vi fick ju det både ja å mannen då oscar va nyfödd å vi va tvugna å ligga inne på barn...(han kom 5 veckor för tidigt).

• vindaloos

Kina jag har ju skrivit i sjaltråden och jag tror att tillfällig föräldrapenning borde gå.

MiaE Jo vi syns nog vi med på badet, vi börjar då också. Fast det är så dum tid!!! Mitt i Isaacs sovtid så vi får se hur det går, hur gör ni med Ivan?

Jag börjar få lite småpanik vad gäller amningen, jag som verkligen vill amma länge....*suck*
    Med ISaac var det inte några problem alls att han fick tänder för han bet aldrig, men Noel har börjat tugga på mig redan innan så hur blir detta då tänderna kommer? Det gör ju nog ont nu om man så säger...jag får väl pumpa o ge på flaska så länge det går, för mjölk har jag till ett helt landslag...
    Ja nu har ju Noel snart blivit fyra månader så snart, om ett par månader så vill han väl också smaka mat....gud vad snabbt det går....

HOppas några av er kan komma o kika på Me&I kläder på torsdag klockan 12. Alla är välkomna och ta med en vän om ni har lust.
    Jag tänkte göra lite lunchpaj, så om ni vill komma så Pm.:a bara så vet jag ungefär hur mycket jag skall göra, och kommer ni på i sista stund att ni vill komma iaf så gör det, det finns nog ändå.

Mamma till Isaac och Noel
  • Malinx

Hejsan
    Allt väl med alla i höstrusket liten som stor?
    Nu har Arvid börjat äta gröt både till lunch och kvälls mat toppen tycker vi för nu kräks han inte upp all mat och han sover bättre vi lägger honom vid sju på kvällen för att få något gjort och för han brukar vara ganska trött då sedan matar vi han halvsovande vid 22 tiden då vi själv oftast går och lägger oss sedan sover han till ca 07.00 hoppas det fortsätter så här.
    Fast idag har han vid lunch tid legat och gnytt troligtvis den elaka förskylningen som aldrig riktigt vill ge sig.
    I morgon ska vi till Ikea och köpa lite saker till tjoppasens rum så han snart kan flytta in i sitt nya rum för nu sover han i vardagsrummet.
    Kram Malin

• Sjöhästen

Kul att det är lite folk som skriver i tråden Här ute på landet är det bara bra, vi börjar få ordningt i huset så smått, så nu kan vi börja med att riva badrummet också då vi fått våran duschkabin. Annars så flyter dagarna på här hemma, Anton växer och frodas, vi har varit på BVC i Bjästa för första gången idag och det gick som en dans. Vi skulle bara väga och mäta men sen så tyckte sköterskan att vi kunde ta 5 månaders sprutan också efter som det fanns så dåligt med läkartider i oktober. Så det blev ett litet stick i Antons ben och han reagerade inte alls utan skrattade i min famn och sen fick han lite mammatutte Här kör vi på med amningen, det funkar kanon och min tanke är att så länge det går bra så ska jag försöka amma Anton så länge som möjligt. Vi har börjat lite smått med gröt på kvällarna och det mumsar Anton i sig så jag tror inte att det blir svårt sen när vi börjar med smakportioner så småning om.
    Tyvärr kan jag inte gå på Recykling mum's på fredag då vi ska på begravning efter min farmor. Vi får gå antingen på lördag eller nästa gång dom har marknad.
    Hoppas att alla mår bra i höstrusket.
    *kramar* från oss ute på landet

• GosKina

Grattis Anton på 5-månadersdagen! Härligt o höra att sprutan gick bra.

Här har vi haft besök idag av en liten tjej som föddes 1 april. Snacka om att det är stor skillnad på vissa bebisar. Anny som knappt vänder sig runt på golvet o väger 8,5 kg jämfördes med en tjej på 6,8 kg som virvlade fram på golvet. O ändå är det bara 2 veckor emellan dem i ålder. Jo, jag vet att man inte ska jämföra, men man börjar ju nästan undra om det är nåt med min lilla gumma som inte rör sig nästan alls. Tur att hon kan sitta själv o pratar rätt mycket, annars skulle jag väl kanske oroa mig O så bajsar hon ju på pottan, det är det ju inte alla 6-månadersbebisar som gör

Kram till er i höstrusket!

• 1979

Här är en till som fick sprutan igår. Gick hur bra som helst! Han sa ingenting när sprutan togs och vi har inte märkt av någon feber.
    Eftersom det var så dåligt väder idag fördrev jag tiden med att göra lite bebismat. Vilken tid det tog, ojoj! Inte orkar man göra det här så många gånger. Tur att jag gjorde lite olika grejer och mycket så att det räcker ett tag.
    Och mitt i allt ville ju såklart Albin ha mat!

Idag hände det något nytt - ALbin vägrar amma på mitt högra bröst i den vanliga ställningen. Testade och höll honom som en fotboll under armen, alltså inte hopknycklad då , och då gick det hur bra som helst! Fattar ingenting!

• GosKina

1979: Hade han fått sprutan i det benet som ligger neråt när du ammar på höger sida kanske det var därför han inte ville ligga så... Annars var det kanske bara en fix idé, man vet ju inte alltid med de här små liven

• 1979

Jo, han fick ju sprutan i det vänstra benet och det ligger ju neråt i den ställningen. Hm, bra tänkt!

Vid senaste amningen funkade det bra, så det verkar lösa sig.

• Malinx

Hejsan
    Var på bvc i förrgår och tanten som jobbar där pratar om någon majsgröt jag skulle börja med, men både jag och svärmor har sökt men hittar ingen majsgröt från 4 månader utan bara från 6 mån är det någon som vet av sig att det finns kan ju höra av sig.

Svar på tråden Vårmammor i Övik - del 2