Hyra bil på ett ställe och lämna tillbaka på ett annat?
Jag vet inte ens om man kan göra så, men jag skulle vilja hyra bil på tillbakavägen från Karlstad. Går det? Eller måste man hyra båda vägarna?
Jag vet inte ens om man kan göra så, men jag skulle vilja hyra bil på tillbakavägen från Karlstad. Går det? Eller måste man hyra båda vägarna?
Nej,på Statoil kan du hyra en väg bara.
Jaså,det kanske uppfattades lite fel. Det jag menar är att OM du vill så kan du hyra den i en stad och lämna den i en annan.
Man kan ju hyra båda vägar med om man vill såklart.
Du kan hyra bil på ett ställe typ Östersund och lämna den i Stockholm fast det måste finnas samma företag på stället där du lämnar som där du hyrde!! I allfall funkar det så på Hertz biluthyrning, för där har både jag och min sambo jobbat.
statoil har INTE envägsuthyrningar för personbilar....
(endast envägsuthyrningar med lastbilar mellan stockholm, göteborg & malmö)
jezzzzzika
VA? Men jag har ju hyrt bil från Lund till Göteborg ifrån Statoil!
Visserligen för ett par år sedan, kanske har de ändrat på det då?
Farietale: Jag vet inte hur det har varit tidigare men nu fungerar de iaf inte!! (jobbar på statoil)
Kanonbra tråd! Min svägerska & hennes kille ska hyra bil på ett ställe och lämna på ett annat. Kom på att Avis har sådan uthyrning. Men även Hertz va?
Hm, nu har jag kollat på Avis, men det blir ju lika dyrt som om jag skulle hyra en bil hela helgen!
Alla de stora sk internationella bolagen ger möjlighet att hyra bilen på en plats, lämna på en annan. dessutom kan man ibland hyra GRATIS pga att de vill ha bilar flyttade från tex Sthlm till Gbg eller Malmö, eller någon annan plats. Både i Sverige och Europa.
Master J:
Hur vet jag vilka firmor det är då?
jezzzzzika
Ja för innan så kunde man göra så.
Då ber jag om ursäkt för att ha kommit med felaktiga uppgifter till TS.
Ja precis MASTER J har aldeles rätt, ibland kan man ha tur som kund, att få hyra gratis eller till väldigt bra pris pga att bilen måste tillbaka till ett ställe... värt att kolla upp!!
AVIS, Hertz är två av dem. VASA tror jag också hör till den gruppen.