Hur ofta byter du din tandborste?
Ja hur ofta byter du din tandborste?
Rekommendationen är ju var tredje månad.
Själv byter vi tandborstar en gång i månaden.
Ja hur ofta byter du din tandborste?
Rekommendationen är ju var tredje månad.
Själv byter vi tandborstar en gång i månaden.
Man ska byta tandborste så fort den börjar spreta,då gör den ingen nytta....
Varje löning köper jag nya till familjen.
Jag såg nåt pogram för en massa år sedan, där de visade hur en tandborste såg ut efter det att man använt den i en månad, efter det så skulle jag egentligen villja bytta varje dag
Jag byter en gång i månaden. Köper en stor hög varje gång jag är hos tandläkaren. Där kostar de 5 kr/st och det är samma sort som de säljer på Apoteket.
Var tillsammans med en kille förut vars mamma var tandsköterska. Hon hävdade att bara efter en tre veckor börjar stråna tappa sin spänst och då är de inte lika bra längre.
Jag tycker det ser rätt äckligt ut när man är hemma hos folk och deras tandborstmuggar står framme i badrummet med halvårs gamla tandborstar som spretar åt alla håll... men det är vad jag tycker...
När den börjar bli sliten vilket är ungefär var 3e-4e månad. Ibland oftare och ibland mer sällan.
Varannan vecka.
Jag byter alldeles för sällan tyvärr, när jag tycker den börjar bli sliten, men jag tycker det tar låång tid innan stråna börjar spreta. Det jag har nu har jag haft jättelänge, men den är lika rak fortfarande... Kommer nog ha den ett tag till
Hahaha. Varannat år kanske. Men så spretar den inte.
Byter så snart den börjar spreta, eller senast efter 3-4 månader. Vissa tandborstar verkar nämligen aldrig förlora spänsten så då får man gå på tiden.
1 gång i månden typ