• MZD

Hur ofta byter du din tandborste?

Ja hur ofta byter du din tandborste?
    Rekommendationen är ju var tredje månad.
    Själv byter vi tandborstar en gång i månaden.

• Svar på tråden Hur ofta byter du din tandborste?
  • Linda1976

När jag  tröttnar på modellen färgen, typ varannan månad. Men jag har el-variant också och den byter jag var 3e månad.

// Linda - faktafanatiker och språkpolis.
  • BabyJia

Jag byter var 3:e månad typ...men sonen får nya oftare typ 2 st i månaden, då hans blir spretiga mycket fortare.

• Tanja o Theo

var tredje vecka  kankse..

• Crispie
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Åsa

När den börjar spreta men jag har förstått att det inte räcker med bara det. Mina håller sig fina väldigt länge (makens spretar efter en vecka) och enligt en kompis som är tandhygienist bör de bytas efter en månad på grund av bakterier.

• LyNxQ

Hm.. jag byter alldeles för sällan.. ser min stackars tandborste stå där dag ut och dag in, men det brukar ta ett tag innan den blir bytt,, (så jag vill nog verkligen inte se hur den ser ut i mikroskop...)
    Så det är säkert inte mer än en gång i halvåret tror jag..
    Min tandborste brukar nästan inte spreta alls, det gör däremot sambons, han borstar väl alldeles för hårt antar jag. Hans tandborste spretar efter ca 2 dagar...

• Hjärtapåtråd

När den börjar bli sliten. Eller rättare sagt när makens blivit sliten. Han sliter mer än mig.

• Jessica24

Vi byter tandborste ungefär 2 gånger i månaden, dvs varannan vecka.

• LyNxQ

Köpte nya tandborstar till hela familjen när jag handlade häromdagen.... (får ju försöka bättra mej lite)

• Stargirl

Hmm lite olika. Men iaf var tredje månad. Har en som jag bara har när jag reser en upp i badrummet ocn en nere. Vissa blir säkert kvar längre än tre månader dock.

• bodica

Vi här hemma som inte biter på den vid borstning får en ny 1 gång i månaden, de som biter får då den spretar.

• MansonDust

Man ska väl byta varje månad har jag hört.

• ming

När den börjar bli sliten.

Så det så!
Svar på tråden Hur ofta byter du din tandborste?