• Truls06

Depp-dag

Jag är så himla deppig idag....
    *Semestern börjar gå mot sitt slut...
    *...men innan det ska svärisarna komma på besök i 3 dagar (svärmor är en kvinna som suger väldigt mycket energi)
    *Ingen bebis har velat flytta in den här gången heller. Mensen på g. (det är väl den igentliga anledningen till att jag är så deppig just idag).

Mest av allt känner jag för att lägga mig i sängen och deppa! Jag orkar inte vara posetiv och trevlig värdinna.

• Svar på tråden Depp-dag
  • född78

Du behöver inte vara en positiv och trevlig värdinna, du får vara precis så som du orkar.

jag har själv en mycket krävande svärmor. Ska hälsa på henne en hel vecka om en vecka. Jag håller på att förbereda mig mentalt på att ha ett allvarligt samtal med henne ang hennes attityd mot mig och att skaffa barn. Jag har haft 3 misslyckade graviditeter och har efter utredning fått veta att jag har antikroppar som stöter bort graviditeten. De första två misslyckade graviditeterna försökte jag att prata med henne om detta men hon har trots det inte taggat ner. Nu sista gången har jag helt valt att dölja det för henne. Ska berätta allt nu när vi åker till henne och säga att hon måste ändra sin attityd om hon vill att vi ska anförtro oss till henne i fortsättningen om vi blir gravida igen.

Känner hon till er situation, tror du det vore bra att prata med henne. Kanske kan din sambo göra det om du känner att du inte orkar. Min erfarenhet säger mig att det inte är bra att bara bita ihop, man blir bara ledsen och slutkörd av det.

Lycka till i framtidens försök att få ett eget barn

• Mysis nr1

Hejan gumsan.

Är du säker på att det är mensen som är på g? Så det inte är att du är gravid. Jag håller tummarna för dicg och skickar massa pigga upp dig kramar! Skit i att vara trevlig för andra. Huvudsaken är att DU mår bra!

• Truls06

Tack för ert stöd! Det betyder mycket för mig!
    För min kärestas skull ska jag försöka hålla minen, han känner likadant inför sin mor, så hoppas vi att deras besök förflyter lugnt. Men jag lovar stubien är kort så hon behöver inte slänga ur sig många saker förrän jag säger vad jag tycker henne!

Jag tycker överhuvudtaget det är svårt att få folk (inte bara svärmor) att förstå vad man går igenom. Vi har längtat i 1.5 år och har bara 2 missfall i bagaget. Men ingen vän vet vad jag känner, dom vågar sig inte i närheten av detta område. Dom är nog rädda.

Född78: Hoppas att du får kraft att få fram vad du vill säga till svärmor nästa vecka och framförallt att hon den här gången lyssnar och förstår er!

• greta2

Jag tycker också att det är svårt för folk att förstå hur det känns efter ett/ två missfall. Jag har en kompis som vet om mina missfall men hon pratar på om sina barn (som hon fått hur lätt som helst) och när det ämnet tar slut, så pratar hon om sina syskonbarn. Jag orkar inte umgås med henne. Maken till egoistisk människa.

Svar på tråden Depp-dag