Inlägg från: MrsMurphy |Visa alla inlägg
  • MrsMurphy

Varför väjer man att vara Stockholmare?

Själv är jag uppvuxen och har ett hus i en håla i Jämtland men numera bosatt i en sunkig dyr lya i stockholm. Så en del av båda världarna kan jag säga att jag har!

Hatade stället när jag växte upp där så jag drog till storstan som 18-åring. Vår familj var utbölingar så har man sett den delen av myntet så har man svårt att flytta tillbaks oavsett hur mycket man längtar efter det livet.

Vill så gärna ha ett eget hus (förutom det i norr som är så gott som gratis att ha) och för tillfället letar jag efter ett halvhyggligt billigt hus utanför en ganska stor stad så har ni nåt tips dela gärna med er!

• MrsMurphy

Hmmmm.... Hur räknas min släkt då?? Senaste 3 generationerna har man antingen föds i stockholm/jämtland och nån gång flyttat till stockholm/jämtland. Som min mamma, född i jämtland, flyttade till stockholm och sen efter 20 år tillbaks till jämtland. Jag född i stockholm, familjen flyttade tillbaks till jämtland och jag drog till stockholm sen som vuxen igen. Jag är inte jämt och inte 08, så vad sjutton är jag??

Svar på tråden Varför väjer man att vara Stockholmare?