Inlägg från: Jen 82 |Visa alla inlägg
  • Jen 82

Varför väjer man att vara Stockholmare?

Cloudberry; Hur mycket har du sett av Stockholm och vikken väg har du åkt om det tar dig två timmar från punkt a till punkt b och varför tog du då inte tunnelbanan?
    Bor nu i ifs strax  utanför Stockholm men trivs bra, nära till allt; affärer, kultur, jobbet, naturen havet . . . Allt.
    Jag behöver ingen bil med två barn, nära till allt, bor e en nyrenoverad 3:a för 6000 i månaden men  å andra sidan är mina omkostader för mat och transportet MYCKET mindre än om jag skulle bo i mitt i ingenstanns...
    Jag har bott i liten by, i Boden, i mellanstor stad i Sörmland, i Gbg och i Stockholm men det är här mitt hjärta är ...
    O det är väl tur att inte alla vill bo uppe i Norrland i Sundsvall eller Östersund för då skulle ju det varit precis som Stockholm

• Jen 82

Cloudberry: Mitt ute i ingenstanns, en aning överdrivet då, men bor man på mindre ort med, inte så bra och ofta kommunikationer, så är det som att bo mitt ute i ingenstanns om man inte har bil...

• Jen 82

Pallas: Fast jag tvivlar på att banken skulle låna ut pengar lika lätt för hyra av en helikopter som för en etta i stockholm

Svar på tråden Varför väjer man att vara Stockholmare?