Inlägg från: AgainstMe |Visa alla inlägg
  • AgainstMe

Varför väjer man att vara Stockholmare?

Jag förstår inte heller varför folk vill bo här. Jag bor i Haninge och det är okej. Men jag gör allt för att undvika Sthlm city. Stressigt, galna människor, otrevliga människor, avgaser.....you name it. Hatar det.

Därför ska vi ta vårat pick och pack och flytta norrut inom ett år - längtar som in i bomben !

• AgainstMe

Jag är uppvuxen och har bott hela mitt 27-åriga liv i Sthlm (minus ett år i Värmland som 20-åring). Jag har alla vänner och all släkt här. Har arbete, relativt billigt boende, hundklubb ALLT här.

Jag gillar då ändå inte Sthlm och har heller aldrig gjort det.

Mina erfarenheter (och jag har alltså fortf bott här hela mitt liv, och rört mig MKT i Sthlm city och alla förorter) är att de flesta människor här är ohjälpsamma, otrevliga, i total avsaknad av civilkurage, snorkiga, buffliga och egoistiska.

Sthlm är inte precis den stad jag skulle vilja bli nedslagen på gatan på ljusa dagen i eftersom risken är överhängande att folk bara passerar stirrandes in i skyltfönstrena.

Jag tycker att Sthlm är en kall och otrygg stad. Baserat på egna erfarenheter och inte myter. Basta.

• AgainstMe

Och smaken och erfarenheterna är ju som vanligt och bekant, som baken.

• AgainstMe

Usch, jag var så generaliserande i mitt inlägg längre bak....
    (är stockholmare sedan barnsben men trivs inte alls, mkt pga det ogästvänliga klimatet som jag upplever det).

Jag måste nog rätta mig ganska mkt och säga att jag trivs inte alls i innerstaden - där tycker jag folk är hetsiga, ohjälpsamma, stressiga etc. Men oftast är det inte ursprungliga sthlmare som vistas mitt i smeten heller

I förorten trivs jag bättre och där är min erfarenhet att folk bryr sig mer om varandra..

Svar på tråden Varför väjer man att vara Stockholmare?