Inlägg från: Ejnie |Visa alla inlägg
  • Ejnie

Varför väjer man att vara Stockholmare?

Att stockholmare är otrevliga och ogästvänliga är en myt likaväl som att t.ex. alla i Dalarna är trevliga. På alla ställen finns det trevliga människor och mindre trevliga dito.
    Ganska tråkigt att se ytterligare en tråd som klankar ned på Stockholm och stockholmare. Om man inte gillar att bo där är det väl bara att låta bli... Själv skulle jag inte bosätta mig för långt norrut eftersom jag inte skulle klara de mörka vintrarna samtidigt som jag tycker det låter urmysigt med mycket snö osv vilket ju sällan finns i Stockholm om man bor nära innerstaden. Ytterförorterna kan mycket väl ha ganska bra med snö och flera av dem har fantasktiska friluftsområden.

Maken som inte är infödd Stockholmare blev alldeless paff när han insåg att jag som infödd stockholmare vuxit upp med betande kor runt knuten... I hans ögon var alla stockholmare "betongbarn"...

Och jag tycker uppriktigt sagt det är dödsfånigt att prata om att Stockholm är så gräsligt medan t.ex. Göteborg är så trevligt. Det är klart man kan gilla resp inte gilla en stad, men som platser att bo på är det marginella skillnader mellan Götet och Stocken och andra större städer. Den verkliga skillnaden är mellan storstäder, mindre städer och landsbygd.

• Ejnie

"NÄ, jag har bett flera gånger om hjälp att hitta till ställen när man varit i sthlm (city) men bara man fråga har folk fnysigt och gått förbi. OCH då har jag varit i sthlm många gånger i mitt liv. Har vänner med precis lika erfarenhet. Så tyvärr så är min erfarenhet sån..."

VÄldigt många invånare i stockholm undviker City och åker till mindre "centrum" på Söder och kring Odenplan... kanske har de du träffat faktiskt inte hittat heller...

• Ejnie

För man tycker det är jättekul att betala Robin Hood skatt? *ironi*

Svar på tråden Varför väjer man att vara Stockholmare?