Hur får man en fast kropp?
Vad är det man ska träna för att få en fast kropp?
Vad är det man ska träna för att få en fast kropp?
Först och främst kondition, och sedan rekommenderar jag att köpa en CD med Aelates, en snabbare version av Pilates.
Så säg att du kör kondotion 2 dagar/Vecka, och då Aelates eller gym 2-3 dagar i veckan.
Med gym träning får man en fastare kropp.
Jag skulle säga 2-3 dagar stryka och 2-3 dagar kondition.Och att även tänka på vad man stoppar i sig, för att kunna förbränna måste även kroppen få brännsle.
Har du inget fett på kroppen så skippa konditionsträning och kör på gym.
Detta under fotutsättning att det är just en fast kropp du vill ha.
Vill du ha spänst så finns ju aeorobics, step o.d.
Jag rekommenderar dock alltid en variationsrik träning med inslag av såväl styrka, spänst som kondition.
Varierad träning med Poweryoga, styrketräning och kondition. Kondition(exempelvis promenader) och glöm inte vilan. För att bygga muskler måste kroppen få vila emellan. Och poweryogan gör att du blir smidigare och fastare i hullet. Se till att det hela tiden är roligt och kör inte fast i ett schema så att det blir enformigt.
Jo, jag har fett på kroppen också. Men tack för alla era tips! Jag ska börja med promenader, spinning & gympa---låter det bra?
Njae, du bör lägga in lite styrkepass också.
Promenera kan du göra till gymmet, skolan, jobbet eller vad det nu kan vara.
Kör till exempel två pass spinning per vecka, ett pass gymnastik och två pass styrka.
Detta blir fem pass och tycker du det är för mycket per vecka kan du ju kombinera styrka med spinning under samma pass så att du kör fyra dagar i veckan.
Börja med 45 minuter styrka och sedan kör du skiten ur dig i spinningcykeln direkt efter.
Då kan det se ut så här.
Måndag: Styrka + spinning
Tisdag: Gymnastik
Onsdag: Vila
Torsdag: Spinning
Fredag: Vila
Lördag: Styrka
Söndag: Vila
Fast gympa innehåller även styrke del. Jag formade kroppen till en början med gympa, fick goda resultat och blev ganska stark. Man kommer till en viss gräns med den styrke biten. Sedan kräver kroppen tyngre för att bygga mer muskler. Sedan på F&S så finns det pass som har extra mycket stryka och det finns pass med skivstång.
Hur mycket har du tränat innan?Det avgör oxå en del anser jag. Om du är otränad så börja långsamt och öka träningen eftersom annars sliter det på kroppen och du kan lätt överanstränga dig.