Borlänge????
Ni som bor i Borlänge......Finns det några dåliga områden och vilka är bra?Var är det bäst att bo,som inte är jättedyrt?
Ni som bor i Borlänge......Finns det några dåliga områden och vilka är bra?Var är det bäst att bo,som inte är jättedyrt?
Om man bor i Borlänge så är också Falun nära! Dit kan man pendla för jobb tex. Sen finns Leksand norr ut och Säter/Hedemora söder ut (men dom är ju mindre städer så KAN vara svårare att få jobb i)
Jag bor själv inte i Borlänge men min bror gör. Jag tycker att det mesta finns. Kanske inte så fint just I Borlänge, men omgivningarna är det inget fel på. Det är ju en gammal arbetarstad och kanske därför inte så jätteskön för ögat.
Absolut inget snobbigt, vilket jag personligen gillar!
Jag har heller aldrig stött på kriminalitet trots att det sägs att det finns ganska mycket där.
AndreasA: vi bor i torsång, sambon kommer från sunnanö
har heller inte stött på kriminaliteten, och jobb beror ju på vad man söker.
om man vill bo centralt i bostadsrätt så finns ju hagalund.
Det var väl lite kriminaliteten man var orolig för,men man kanske kan vara lugn på den fronten då:)Tack en än gång för era svar!
Hmm Jag är född och uppväxt där och jag tycker att det är mycket kriminalitet där..
Skulle jag rekomendera nån att flytta dig så skulle jag kolla mot Domnarvet, Åselby eller Årby.
Finns mycket fina villor i Åselby och Årby.. Domnarvet vet jag inte men...
Själv skulle jag inte vilja bo i Skräddarbacken, Tjärna ängar eller Jax (Jacobsgårdarna)
Varför inte skräddarbacken?
ärligt, så skulle jag heller inte vilja bo i skräddarbacken, det blir helt fel håll för mig, då skulle jag hellre bo i domnarvet/hönsarvet då det finns bra skola där![]()
Skräddarbacken är för mycket lika.. Det är stort och även en massa skit kommer därifrån även om det är mycket mer "renare" där än vad det är på TJärna ängar ect..
Nää det finns så många finare ställen i Borlänge..
Som Lovisag skriver.. Domnarvet/Hönsarvet.
Om jag skulle flytta hem igen så skulle absolut hönsarvet vara ett alternativ..
Har man inte barn med sig så kanske stan och nånstans omkring där.
Ett annat alternativ är ju Gylletorget. Brukar finnas fina bostadsrätter och hyresrätter..
Även väldigt mysiga hus..
Eftersom jag är från den sidan stan så..
Inne i "stan"
1. Gylle Gylltorget Åselby Årby
2. Hönsarvet
3. Domnatvet
4. Romme
Närheten till Blge men en bit bort:
Bäsna
Djurås
Sifferbo.
Tjärna ängar
tjärna ängar och jax skulle då jag vägra att bo i.
Kullan från Dalom
Vad är det för "skit" som kommer från Skräddarbacken?
Och vad menar du med "för mycket lika"?
Mitt val vad gäller bostad faller på Skräddarbacken eller Torsång.
AndreasA:
Jag tycker det är för stort områden, många hundra villor och lägenheter där allt ser mer eller mindre lika ut..
För min del så känns det tvivelaktigt att bo där.. Och absolut med barn..
Men nu har jag iofs flyttat från Blge för att jag tycker det är för mycket skit i den stan så...
Men detta är min känsla och eftersom Sunny73 frågade så svarade jag..
Jag har nog bott på dom flesta områdena i Borlänge.
Och där jag trivts bäst är helt klart Skräddarbacken.
Barnvänligt, med närhet till skola och 3 st dagis (varav 1 är allergidagis), nära till skogen med motionsspår, bra bussförbindelse, ja ett mysigt område helt enkelt.
Bor på Tjärna Ängar och är ju mindre trevligt. Men vi är studenter & vill bo billigt.
Men bilen fick inbrott i veckan, och en kompis bil fick rutan pajad för ca 1½ mån sen.