• orzia1

Kolonilott Tråden

Tänkte starta en tråd för oss som har en kolonilott. (kanske redan finns men jag hittar ingen)

Här kan vi följas åt och ge varandra tips och ideer genom de olika årstiderna.

Välkomna in

• Svar på tråden Kolonilott Tråden
  • orzia1

puff

Du är min lampa, Herre, min Gud gör mitt mörker till ljus
  • lycklig adoptivmamman

kul, här är en till kolonist. Fast jag har tappat lusten i denna värme, kanske hittar jag den här vem vet?

• orzia1

Så idag skrev vi papperna på vår koloni Får tillträde till den från den 1 sept

• lycklig adoptivmamman

Jag har kolonilott i Eskilstuna, linneakolonin heter den. Idag hade vi öppen grind mn allt är ju utblommat. Det var en del i alla fall som kom så...
    En tant kom och talade om att hon för 80 år sedan FÖDDES i min kolonistuga, kan du tänka dig det.
    Det kändes stort och jag såg på henne att hon var rörd. Hon tyckte att det var jobbigt och se allt som förändrats och det kan jag förstå.
    Föreningen tog beslutet att köra jordfräs över hela min blivande koloni så alla gamla perenner bara hackades sönder. Hon tyckte att det var hemskt och jag håller med.
    Vart har du din kolonilott? Och grattis till den.

• orzia1

Ja jag kan tänka mig att det kändes mäktigt när hon berättade att hon var född där Och att hon "tar" sig tid att berätta det för dig

Usch vad trist att de tog o fräste bort alla dina perenner. Varför gjorde de det?

Min är i Ystad Har lagt in bilder i mitt galleri, men där ska göras vid massor i trädgården vi ska bland annat ta bort ngr träd och lägga mer gräsmatta

• orzia1

puffar lite

• Celindan

tjena tjena!!! vad förvånad jag blev, en koloni-tråd???

Jag o sambon köpte kolonin i maj förra året av en gammal italienare som haft den sedan 50-talet. En stuga på 11 kvadrat som vi under två somrar nu byggt ut till det tredubbla, nästan! Vår koloni ligger i Ådala koloniområde i Linköping...

• orzia1

Välkommen Celinda

Hur stora stugor får ni ha i ert koloniområde?

Och odlar ni något särskilt

Svar på tråden Kolonilott Tråden