Kolonilott Tråden
kul, här är en till kolonist. Fast jag har tappat lusten i denna värme, kanske hittar jag den här vem vet?
kul, här är en till kolonist. Fast jag har tappat lusten i denna värme, kanske hittar jag den här vem vet?
Jag har kolonilott i Eskilstuna, linneakolonin heter den. Idag hade vi öppen grind mn allt är ju utblommat. Det var en del i alla fall som kom så...
En tant kom och talade om att hon för 80 år sedan FÖDDES i min kolonistuga, kan du tänka dig det.
Det kändes stort och jag såg på henne att hon var rörd. Hon tyckte att det var jobbigt och se allt som förändrats och det kan jag förstå.
Föreningen tog beslutet att köra jordfräs över hela min blivande koloni så alla gamla perenner bara hackades sönder. Hon tyckte att det var hemskt och jag håller med.
Vart har du din kolonilott? Och grattis till den.
Hej igen
Det låter som att ni har trevliga kolonilotter. Tyvärr har jag en lott i en förening som har såna regler att man inte får ha ogräs, rävsvansar m.m. Har man även andra idéer eller lösningar så gillas det inte heller.
Jag har hållit ut nu i sju år men vet ärligt talat inte om det är värt allt. De har tagit bort min odlarglädje med allt deras skitsnack. Jag skulle uppskatta om de tog upp det ansikte mot ansikte men nej då.
Nu är det bara några få som håller på men de färgar hela kolonin.
Jag trodde när jag köpte den att alla som hade koloni hade odlarintresset gemensamt samt att det skulle vara en härlig gemenskap. Jag har kollat i andra koloniföreningar i Stockholm m.m. och de har en helt annan gemenskap. Det verkar så i alla fall. Nä uch vad jag spyr galla det var inte riktigt meningen men jag är så ledsen och besviken på elaka människor.
Jag får lite hopp när jag läser era inlägg och det känns skönt att det verkar vara trevligt hos er i alla fall.
Jag som drömt om att ha kolonilott ända sen jag var liten.
Vi får se hur det går annars är det nog en lott till salu i vår.