• Fresia

Vet du vilken dag du blev gravid?

Hej alla lyckliga gravida!

Jag undrar om ni ha koll på exakta befruktningsdagen? När inträffade den i så fall? Innan ÄL eller under ÄL eller kanske tom efter??? Vore jätteglad för svar!

Kram på er!

• Svar på tråden Vet du vilken dag du blev gravid?
  • Zmulan

Hmm, det där kan man inte så noga veta, men jag hade med all säkerhet min ägglossning den 8:e november, och vi hade s*x 4 dagar innan och dagen innan. Jag blev med stor sannolikhet gravid den 7:e el 8:e (eftersom ägget bara lever i ett dygn och kanske började redan på natten till den 8:e). Det går inte att bli gravid INNAN ägglossning, däremot är det bra om det redan finns spermier där för att mottaga ägget. När ÄL-stickan visar ÄL så ska det alltså helst redan finnas spermier där. Spermierna lever mellan 3-5 dagar inuti dig efter s*x. Lycka till nästa gång!!

• delfinen

Jag vet att mitt ägg blev befruktat den 16/12, men det vet jag bara pga att vi genomgått en Ivf-behandling.

• Mausiii

Måste ha varit den 27 aug... någon dag före ÄL.

• Zmulan

Mausii,
    Man kan inte bli gravid INNAN ägglossning. Det är ju själva ägglossningen som gör att ägget kommer ut och överhuvudtaget KAN bli befruktat. Eller är det jag som är ute å reser?

• Zmulan

Mausii,
    Det var inte meningen att låta sur (när jag läser mitt inlägg så ser jag att det kan uppfattas så). Bara så du vet

• Oggy

Är det inte väldigt stor chans att jag blev befruktad om jag testade med ÄL-stickan ca 13-14 dagar efter mens?
    Enligt ul skall jag ha blivit befruktad ca 1 vecka senare... kan jag ha äl flera ggr då eller???;)

• Zmulan

Oggy,
    Testade du + eller - när du testade på dag 13-14?

• Minimum

Jag vet EXAKT! Den 15/10 blev jag befruktad! Hur vet jag nu detta då? Jo så här är det: Jag var 14/10 på en gyn us. där ett vul gjordes och där ser man att jag är mitt i ÄL, dagen efter myser jag och sambon lite extra dvs vi bryter vår vana att han inte kommer i mig utan han gör det efter och innan det har han inte gjort det alltså är mitt exakta befruktnings datum 15/10!

• Andrundrun

Är inte riktigt säker men jag tror det var på min födelsedag. 6juli.

• Oggy

Jag testade med Cb ägglossningstest. Det visade att jag hade äl. Dvs ett streck är starkare.

Svar på tråden Vet du vilken dag du blev gravid?