• Anonym

Oskyldigt dömd :-( HJÄLP !!!

Ska göra så gott jag kan för att få allt kortfattat..
    behöver råd och hjälp och vad skulle ni göra????
    så ledsen att det får gå till såhär..dömd utan bevis..
    Domen:
    Villkorlig dom 2år..skadesstånd totalt ca 20000kr...besöksförbud...

Från start, allt började för 1,5 år sedan då mina barns pappa träffade en ny tjej. Första gången jag pratade m honom i luren då hon var där (visste jag inte då jag ringde) så tog hon luren ifrån honom och menade på att jag ska inte ringa eller kontakta honom..om jag vill något får jag ringa henne..
    Självklart blev jag arg och svarade: vem e du? vi har barn ihop acceptera hans förflutna eller sök vidare..Jag ringer när jag vill och kommer aldrig gå genom dej det e inte dina barn..
    Bråk och slutade med att hon lade på luren..
    Ända sedan detta har hon motarbetat oss, vi får inte prata eller träffas eller något..svartsjuka antar jag..
    6månader senare mådde jag dåligt ringde pappan och bad han hämta upp barnen och ha dem ett par timmar han blev förbannad och sa du ska få se jag e faktiskt med min tjej..Jag blev arg för inte går väl tjejen före ens barn? Jag var tvungen att säga att då ringer jag sociala jouren då sa han ja. Vi bråkade när han kom och det sista han säger e du ska få se och blängde, jag blev förbannad allt rann över, jag sa det kan jag se nu och så lyfte jag handen och skulle slå till honom i ansiktet men han skyddade sej, jag fortsatte försöka träffa men ända som träffade var på utsidan av låret en spark. Han hävdar att jag träffade med spark mellan benen (observera att i polisanmälan fanns inga synliga skador och efter gick han 3km med barnen-ologiskt japp verkligen)
    Detta blev anmälan 1- misshandel.
    Vidare samma dag vägrar dem lämna tillbaka barnen, hon för talan hela kvällen med mobilen inte HAN, vi bråkar och hon säger att jag skall aldrig mer få se mina barn och jag ska veta vem jag står emot etc..Jag förbannad som fan svarar i samma nivå, du ska oxå få se och mina barn ska hem NU.
    Mycket bråk och många samtal.
    detta blev anmälan två- hotat henne.
    Efter detta ägde massa anmälan från dem rum att jag skulle ringt och sagt massa saker att dem ska dö och dem ska få se och det står folk på kö etc, LÖGNER!!!
    Nu ett år senare blir jag dömd i tinget till domen som står i start, dem pratade och berättade i 1,5timme och jag fick bara svara på några frågor från åklagaren. Fick vänta en vecka på beslut, chockad totalt chockad verkade i tinget som att domaren höll med och frågade verkligen frågor som att han inte trodde på dem, typ besöksförbud men hur ni har ju barn? spark mellan benen men inget att visa 30minuter efter att du träffade poliserna? etc etc etc..
    Jag har lämnat in en överklagan självklart, min advokat e lika chockad som jag e..men hur fan kan det få lov att gå till såhär??? Dem utnyttjar detta till max nu oxå genom massa jävleskap med lämning/hämtning och lämnar smutsiga kläder till sonen och mycket mycket mer.........
    Är så arg så det finns inte ord..........

• Svar på tråden Oskyldigt dömd :-( HJÄLP !!!
  • Anonym (kramar om)

Fy faan vilken soppa du har hamnat i... Jag vet egentligen inte vad jag ska säga - mer än att du ABSOLUT måste överklaga domen. Det är ju inte klokt... En tanke jag fick (om ni har någon kontakt numera) är att du kanske ska ta och spela in alla samtal du har med dem - så att du har bevis om de skulle få för sig att göra en anmälan till...
    Usch vilket helvete du måste ha *kramar om hårt och länge*

• Anonym

Jag tycker att du skall försöka ha någon med dig även när du talar i telefon, använd högtalar telefon så att du har vittnen till det som sker.
    Hoppas att allt ordnar sig för dig!

• Sagofe

Är inte 100% säker, men jag har för mig att jag läst någonstans att det är olagligt att spela in samtal om inte båda deltagande vet om det.

Annars har jag inga råd, tyvärr.
    Lycka till.

• pergotezzie

det är INTE olagligt att spela in samtal, det va en person som pratade in på min tele svarare... jag ringde polisen och han sa att det BÄSTA BEVIS man kan ha är att ha ett inspelat samtal.........

så kör på...lämna/hämta inte själv, spela in alla samtal....möt dom inte ensam osv osv...

• Ramunda

Det är lagligt så länge en av parterna känner till att samtalen spelas in....

TS! JAg tänker på dig verkligen...

Håller med dom andra med att överklaga domen å spela in samtalen å var inte själv när du ska hämta/lämna barnen...

StyrkeKramizzar

• Anonym

tusen tack för alla styrkekramar, behövligt i detta läget skall jag berätta..
    Vi har inga samtal allas med varandra då hon snabbt för ett år sedan kastade hans mobil och bytade hemnummret. Hon flyttade in till honom förra sommaren efter att varit ett par 4månader..
    samtalen dem menar skulle ägt rum vart förra året fram tills juli då hon bytade. Bra att ha som ursäkt av henne så hon slipper ångesten då jag pratade med mina barns far men det e sjukt..farligt med sådan svartsjuka, verkligen och hon kliver över alla gränser. Har inte pratat med pappan på ett år nu först vart det bara mail men då blev hon arg och ansökte om besöksförbud redan i höstas pgr av mina "samtal/hot" så det stoppade hon det med. All förmedling/kontakt sker genom socialen sen höstas. Byte sker på dagiset hela tiden och vid semestern fick en kontaktperson kliva in och förmedla och hämta/lämna.
    Detta e så sorgsligt så det finns inga ord som kan beskriva, synd om barnen som varot vana vid att se mamma o pappa i samma rum och dem kunde ju ringa den andre föräldern när dem ville innan.. Vuxna människor..nej jag vet inte vad jag skall säga eller göra, frustrerande som atan bara............
    Har överklagat men vem vet hur lång tid det tar.
    Ps. det jag kan tycka domaren etc borde förstå e om jag nu ringt o hotat etc i flertal månader varför har dem då inte spelat in samtalen ?? hade varit så enkelt för dem att ta fram bevis men inte ett endast har dem och likförbannat har jag blivit dömd för första gången i mitt liv på lögner..det e ofattbart helt enkelt..
    Får dom verkligen välja vem dem tror på mest när det e ord mot ord? måste väl finnas bevis..vad hände med "Oskyldig tills motsatsen bevisas" ??
    Det jobbigaste e att inte kunna ringa och fråga hur mina barn mår då dem är där

• Anonym (Dömd)

Ska fatta mig kort.
    En läkare anmälde mig och min man för barnmisshandel i slutet på förra året. Detta efter att min man, enligt egen utsago, försökt fånga vår dotter när han trodde att hon var påväg av skötbordet.
    Hon fick 4 blåmärken och röd prickar på halsen (petekier).
    Soc kom och drog igång en jäkla karusell. Jag kunde från första stund styrka vart jag varit, satt med FÄRG i håret hos frisören, sedan på fika med vänner.
    Rättsläkaren säger i sin bedömning att de inte kan bekräfta vad som orsakat skadorna. Inte om det är våld eller olycka.
    Nu har Soc begärt LVU, fått igenom i alla instanser.
    Jag har nu bott med min man och vår dotter på ett behandlingshem i nio månader.

Vad ger SOC rätten att ta min dotter ifrån mig? Min man kan ju ha restriktioner tills motsatsen är bevisad.

Kan väl tillägga att jag tycker det borde kommit fram under 9 månaders uppsikt om min man var våldsam eller om JAG brustit i min omsorg på nåt vis..

Nu är min man åtalad. Bevisningen... Ja den är mer än dålig. En barnläkare som, enligt egen utsago, "inte sett så många misshandlade barn, då det som tur är sker mkt sällan i sverige" påstår att det inte kan vara så som min man (och jag) förklarat.

Jag vet varken ut eller in. Och jag börjar se det lite som TS, var tog "oskyldig tills motsasten är BEVISAD" vägen??

• Anonym

suck**
    ja man undrar verkligen vart vårt svenska rättsystemet är på väg.....???

• ekp

Usch va obehagligt det låter tjejer.
    Hoppas det ordnar sig för er båda!

• Anonym (Dömd)

Nej det är kanske inte sååå himla bra. I alla fall inte alltid. Känns som lagen kan "tolkas" allt för mycket.
    I fel mans händer så...

Stå på dig.

Svar på tråden Oskyldigt dömd :-( HJÄLP !!!