Oskyldigt dömd :-( HJÄLP !!!
Ska göra så gott jag kan för att få allt kortfattat..
behöver råd och hjälp och vad skulle ni göra????
så ledsen att det får gå till såhär..dömd utan bevis..
Domen:
Villkorlig dom 2år..skadesstånd totalt ca 20000kr...besöksförbud...
Från start, allt började för 1,5 år sedan då mina barns pappa träffade en ny tjej. Första gången jag pratade m honom i luren då hon var där (visste jag inte då jag ringde) så tog hon luren ifrån honom och menade på att jag ska inte ringa eller kontakta honom..om jag vill något får jag ringa henne..
Självklart blev jag arg och svarade: vem e du? vi har barn ihop acceptera hans förflutna eller sök vidare..Jag ringer när jag vill och kommer aldrig gå genom dej det e inte dina barn..
Bråk och slutade med att hon lade på luren..
Ända sedan detta har hon motarbetat oss, vi får inte prata eller träffas eller något..svartsjuka antar jag..
6månader senare mådde jag dåligt ringde pappan och bad han hämta upp barnen och ha dem ett par timmar han blev förbannad och sa du ska få se jag e faktiskt med min tjej..Jag blev arg för inte går väl tjejen före ens barn? Jag var tvungen att säga att då ringer jag sociala jouren då sa han ja. Vi bråkade när han kom och det sista han säger e du ska få se och blängde, jag blev förbannad allt rann över, jag sa det kan jag se nu och så lyfte jag handen och skulle slå till honom i ansiktet men han skyddade sej, jag fortsatte försöka träffa men ända som träffade var på utsidan av låret en spark. Han hävdar att jag träffade med spark mellan benen (observera att i polisanmälan fanns inga synliga skador och efter gick han 3km med barnen-ologiskt japp verkligen)
Detta blev anmälan 1- misshandel.
Vidare samma dag vägrar dem lämna tillbaka barnen, hon för talan hela kvällen med mobilen inte HAN, vi bråkar och hon säger att jag skall aldrig mer få se mina barn och jag ska veta vem jag står emot etc..Jag förbannad som fan svarar i samma nivå, du ska oxå få se och mina barn ska hem NU.
Mycket bråk och många samtal.
detta blev anmälan två- hotat henne.
Efter detta ägde massa anmälan från dem rum att jag skulle ringt och sagt massa saker att dem ska dö och dem ska få se och det står folk på kö etc, LÖGNER!!!
Nu ett år senare blir jag dömd i tinget till domen som står i start, dem pratade och berättade i 1,5timme och jag fick bara svara på några frågor från åklagaren. Fick vänta en vecka på beslut, chockad totalt chockad verkade i tinget som att domaren höll med och frågade verkligen frågor som att han inte trodde på dem, typ besöksförbud men hur ni har ju barn? spark mellan benen men inget att visa 30minuter efter att du träffade poliserna? etc etc etc..
Jag har lämnat in en överklagan självklart, min advokat e lika chockad som jag e..men hur fan kan det få lov att gå till såhär??? Dem utnyttjar detta till max nu oxå genom massa jävleskap med lämning/hämtning och lämnar smutsiga kläder till sonen och mycket mycket mer.........
Är så arg så det finns inte ord..........