• Anonym (Dömd)

Oskyldigt dömd :-( HJÄLP !!!

Ska fatta mig kort.
    En läkare anmälde mig och min man för barnmisshandel i slutet på förra året. Detta efter att min man, enligt egen utsago, försökt fånga vår dotter när han trodde att hon var påväg av skötbordet.
    Hon fick 4 blåmärken och röd prickar på halsen (petekier).
    Soc kom och drog igång en jäkla karusell. Jag kunde från första stund styrka vart jag varit, satt med FÄRG i håret hos frisören, sedan på fika med vänner.
    Rättsläkaren säger i sin bedömning att de inte kan bekräfta vad som orsakat skadorna. Inte om det är våld eller olycka.
    Nu har Soc begärt LVU, fått igenom i alla instanser.
    Jag har nu bott med min man och vår dotter på ett behandlingshem i nio månader.

Vad ger SOC rätten att ta min dotter ifrån mig? Min man kan ju ha restriktioner tills motsatsen är bevisad.

Kan väl tillägga att jag tycker det borde kommit fram under 9 månaders uppsikt om min man var våldsam eller om JAG brustit i min omsorg på nåt vis..

Nu är min man åtalad. Bevisningen... Ja den är mer än dålig. En barnläkare som, enligt egen utsago, "inte sett så många misshandlade barn, då det som tur är sker mkt sällan i sverige" påstår att det inte kan vara så som min man (och jag) förklarat.

Jag vet varken ut eller in. Och jag börjar se det lite som TS, var tog "oskyldig tills motsasten är BEVISAD" vägen??

• Anonym (Dömd)

Nej det är kanske inte sååå himla bra. I alla fall inte alltid. Känns som lagen kan "tolkas" allt för mycket.
    I fel mans händer så...

Stå på dig.

Svar på tråden Oskyldigt dömd :-( HJÄLP !!!