HJÄLP! Han är osäker på sina känslor! (Långt)
Åh var ska jag börja..?
Jag har träffat en helt underbar kille!!! Han är allt jag har drömt om och jag älskar honom så fruktansvärt mkt! Vi träffades på midsommar på en fest med gemensamma vänner och har varit bekanta i sex år. Sedan midsommar har vi träffats ALL vår lediga tid. Varit oskiljaktiga.
Jag var från början helt säker på mina känslor för honom och lämnade min dåvarnde sambo sedan flera år tillbaka för denna nya killen.
Han har haft det tufft efter sitt förra förhållande då han blev lämnad. Han kände otroligt starkt för den förra flickvännen och de är vänner även idag. Han har haft det svårt att komma över henne och jag vet att han fortfarande älskar henne på ett sätt. Detta var över ett år sedan och han har sagt att han var redo att träffa någon ny.
Nu till problemet. Han har kännt sig tveksam på sin kännslor för mig mer eller mindre under hela tiden vi har varit ihop. (Bara 1½ månad.) Han känner inte samma starka kännslor för mig som för sin förra flickvän.
Jag har aldrig kännt dessa ?skulle-kunna-dö-för-dig-kännslorna? för någon och känner ingen press på att känna så nu heler.
Han sätter press på sig själv att han ska känna så för mig med eftersom han vet hur det ?ska? kännas. Han har sagt att han har tänkt ?ska det inte kännas mer än så här??
Jag har alltid trott att det tar tid att få dessa starka kännslor.
Kanske blir han låst av pressen? Hur ska jag låta bli att pressa honom?
Jag blir självklart osäker och vill hela tiden höra att det känns bra. Det pressar honom ännu mer...
Vi har pratat om att det kanske blivit för mkt att träffas HELA tiden och att vi kanske bara borde sova varannan natt tillsammans.
Jag vet att han älskar mig mycket och att han har kännslor för mig men tydligen inte tillräckligt... Jag går omkring med en klump i magen hela tiden. Det känns som om den tiden vi har ihop endast är lånad tid och att han kommer att göra slut om ett par dagar.
Han har sagt att han inte vill det och att han är rädd för att göra sitt livs misstag om han lämnar mig pga detta.
Jag vet inte vad jag vill med denna tråden. Få lite stöd och få prata av mig kanske.
Jag skulle bli jätteglad om jag kunde få lite råd och tips på vad jag ska göra. (Och även vad han kan göra.)
Någon som har ett klokt ord om allt detta?
Finns det fortfarande en chans?
HJÄLP!