• klarabellako

kök

Vi har beställt nytt kök och valde björk. Det är ju rätt så ljust, vilket golv skulle ni välja till det?

• Svar på tråden kök
  • klarabellako

parkett eller klickgolv blir det nog

• Anna Paulita

Enligt mig finns det bara två alternativ, egentligen ett. Och det är golv i björk eller vitt klickgolv.

Jag personligen tycker inte man kan blanda olika träsorter på det sättet i ett kök, tycker det skulle se lustigt ut med björk inredning och tryp ekgolv som jag antar är det vanligaste. men lägger ni björk lickgolv blir det ju helt klart för mycket björk, så därför föreslår jag ett vitt klickgolv, jag vet att bla IKEA har och billigt är det också.

• klarabellako

anna sol!
    Du säger precis det vi funderat på.
    Skulle vilja ha klickgolv i vitådring/vitkalkat men är rädd för att allt smuts och damm kommer att synas?

• Veliga Mamman

Vi köpte klickgolv som såg ut som klinkersplattor till vårt kök, det blev jättesnyggt.

Vi har blandat olika träsorter i köket och jag tycker det blev bra.

Jag har bilder i galleriet under "vårt hem"

• klarabellako

Angelicka!
    Jättefint golv visst är det i beige?
    Är lite mer inne på grått och vitt kanske fanns som gråa klinkersplattor oxå?
    Vad fint ni fått efter renoveringen.
    E's säng är den från ellos? har sett en sån där och funderar på att köpa den men har nu hört att den var ranglig och ostabil. Vad tycker ni om sängen?

• Veliga Mamman

Klarabelloko: Ja golvet är beige men det fanns i fler färger, det är köpt på Byggmax.

Emmas säng är från Ellos och den verkar rätt ok. Vi har köpt den begagnad så den är ju använd ett tag men den än inte ranglig alls utan väldigt stabil. Jag tycker den verkar bra.

Käckt att man kan skjutan in skrivbordet under sängen om man vill ha mer plats! Super för oss som har en bäddsoffa brevid...

• klarabellako

Angelicka en fråga till
    Hur är det m billiga klickgolv om man sölar vatten på dom? rinner det igenom dom så man ska satsa på dyrare golv? Kanske man ska beställa såna sängar till barnen då.

• Veliga Mamman

Klarabellako: Vi funderade länge och velade fram och tillbaka på vilket märke av klickgolv vi skulle köpa, om vi skulle ta det dyra eller det billigare.

Jag mejlade till Pergo (vilka har dyra golv och ska vara bra) och frågade vad som händer om lillan, hunden eller någon anna spiller ut vatten på golvet och jag inte ser det så det får ligga ett tag? De svarade att man bör torka upp det så snart som möjligt och att det inte fanns några garantier på golvet vad det gäller vattenskada.

Vi resonerade att då köper vi det billigare golvet för det var lika slitstarkt som Pergos och så kan vi i värsta fall byta om ett par år...

Han som sålde oss golvet sa att han hade det i sitt kök och han hade hundar och barn och det var jättebra.

• nublu

Vi har Bygg-Max klinkerslaminat i hallen. Det finns i ljusgrått också. Det är snyggt, farsan trodde att vi lagt riktigt klinkers! :)

• Tina Simonia

Valnöt, det är så himla snyggt....

• schelena

Vi har också byggmax laminatgolv i köket. Mörkgrått, ser ut som klinker och många tror att vi lagt klinker Har även sett fina liknande sådana golv på K-rauta eller vad det heter. Finns ju bilder i mitt galleri där de syns lite av det. VI har vita skåp samt en sektion med ek.

Det är jättesvårt med färger och hur man ska färgsätta men något ljust golv, som någon skrev här finns det ju ett laminatgolv på byggmax som är sandfärgat som jag tycker är fint, kan ju titta på deras hemsida där finns de.

Hoppas man får veta vad ni väljer

• Noddes

Vi har tänkt oss att ha beige klinker med lite terakottastrimmor i. Lite rofflig yta.

Vilken bänkskiva har ni valt till ert björkkök?

• klarabellako

Noddes vi har beställt en bänkskiva som är ljus, vit och grå typ marmorerad mest vit

Svar på tråden kök