• Annaa53

Naturläkemedel mot kraftig mens och mensvärk

Jag har försökt hitta något bra på hälsokosten mot mensvärk och kraftig mens. Men jag hittar mest sådant som är till för kvinnor med antingen PMS eller utebliven mens och PCOS (typ femal balans och nattljusolja mm). Det verkar inte finnas mycket för oss som har problem just under mensen. Man kan ju ta en Ipren men jag tycker inte det känns så nyttigt i längden.

Är det någon som har hittat något som funkar naturligt som funkar? Jag har provat fiskolja som jag läst en artikel i Aftonbladet om just för mensvärk men det verkade inte funka så bra på mig...

• Svar på tråden Naturläkemedel mot kraftig mens och mensvärk
  • Angelstorm

Måste det vara just naturläkemedel?

• Annaa53

Nej, det måste det ju inte vara. Ordet naturläkededel var kanske lite för snävt men jag menar typ kosttillskott och alternativmedicin. Jag tycker det är spännande. Som tex om man får mindre mensvärk av att ta fiskolja betyder det ju antagligen att man har brist på just fleromättade fettsyror. Och när man då äter fiskolja behandlar man ju orsaken istället för symtomen. Detta i sin tur leder kanske till att man får ännu fler bra bi-effekter i längden. En värktablett behandlar ju bara symptomet och gör bara nytta just för stunden.

• Panzarlotta

Tycker du är helt inne på rätt spår... Kan rekommendera dig att gå till en som håller på med kinesisk medicin så kan han/hon säkert hjälpa dig med orsaken och akupuktur...

Svar på tråden Naturläkemedel mot kraftig mens och mensvärk