• Anna begins

Vart ska jag åka september alt oktober?

Jag och min syrra vill ut och resa. En vecka till sol och värme. Vi kan åka september, oktober eller november. VART ska vi åka då? Helst billigt och varmt!

Tips??

Tackar...

• Svar på tråden Vart ska jag åka september alt oktober?
  • TisseTiger

Turkiet, Cypern eller Grekland är väl fortfarande bra i sept/okt, november är det väl kanske inte såå varmt längre. Bulgarien är ju billigt men hur varmt det är senare på säsongen törs jag inte säga.

• Anna begins

Nån som varit iväg så pass sent?

• Anna begins

Vilka resesajter är bra...?

Märks det att jag inte rest på länge?!

• Lilja07

vi åker alltid med fritidsresor, men du har ju ving, apollo, dom vanligaste...

• Elina86

jag åker på onsdag till Korfu.. har hört att det ska vara otroligt vackert där och det är relativt billigt att åka dit

• Fru Höstlöv

Jag tänkte ju förrut åka på bröllopsresa i oktober (men nu ska vi vänta med resan) men jag kopierade det här tipset från en resesajt, var det är bra att åka i oktober. (pris har jag dock ingen aning om)

Bra resmål:
    Sydafrika. Vår med grönskande nationalparker.
    1 Kanarieöarna.
    2 Madeira.
    3 Marocko.
    4 Italien (början av månaden).
    5 Grekland (början av månaden).
    6 Turkiet.
    7 Cypern.
    8 Tunisien.
    9 Mauritius.
    10 Oman.
    11 Australien.

Undvik: Orkansäsongen i Västindien och USA.

Hoppas du hittar nån bra resa och får det kul!

• Anna begins

Tack Höstlövet!

Kanske får bli egypten... vore kul. Vi får se.

• Nika75

Grekland är ett av mina absoluta favoritländer om man vill ha sol och värme. Grekland funkar som sagt sep-oktober, men är kanske lite väl svalt senare. En ö jag rekommenderar är Naxos som har lite av varje, från vackra stränder till kultur, shopping och klubbliv i staden. Kolla gärna inte sajten www.kalimera.se där du kan läsa mer om Grekland och olika öar.

Annars drömmer jag själv om att åka till Sydafrika. Har jag råd kommer jag åka dit i vinter själv...

Svar på tråden Vart ska jag åka september alt oktober?