• Miss Finland

Pergotime- Skulle NI våga??

Hej!
    Såg att man kan beställa hem Pergotime via nätet, receptfritt.
    Och nu till min fråga. Skulle ni våga beställa hem och prova?
    Själv tänker jag NEJ! Men en liten bit av mig blir frestad..njaae,varför inte... Dumt,men så är det. Om det kan hjälpa till att få ÄL,så varför inte?

Vad skulle ni göra?

• Svar på tråden Pergotime- Skulle NI våga??
  • LillaAnna72

Har inte du reda haft en tråd med exakt samma fråga? Då fick du ju flera svar och alla sa Nej!

• Miss Finland

Alla?? Typ 3 st.....

• CeciliaBa

Nja...jag tycker nog du ska besöka gyn...jag menar...varför inte?

Kill them with kindness...
  • Miss Finland

Tack =) Jag besökte gyn för några dagar sen,fick nånting som ska sätta igång mens,allt såg bra ut,men ingen ÄL... =(

• CeciliaBa

Jaha...vad fanns det för anledning till att gyn inte tyckte du skulle få Pergo?

• Miss Finland

Faktiskt så gick vi inte ens in på det,jag förklarade bara att jag inte fått någon mens. Tänkte inte ens på att jag kunde ha frågat om det... =( Hur länge måste man ha försökt tills man får pergo? Hört att det är 1 år,stämmer det?? *suck*

• CeciliaBa

Jag tror det kan se väldigt olika ut! Jag fick Pergotime direkt och det lustiga är att jag aldrig haft problem med äl...så egentligen undrar jag varför jag fick det.

• Ninizen

jag fick pergo efter 6mån för att förstärka min äl. Min gyn gjorde inga undersökningar för att se hur många ägg det blev. Jag kunde lika bra beställt från internet, men är ändå inget jag rekommenderar. Bättre att få från din läkare.

• Ell

Jag tycker det är märkligt att så många läkare skriver ut pergo utan att göra någon uppföljning för att se hur/om kvinnan reagerar på medicinen!! Efter vår utredning på Sophiahemmet fick jag det utskrivet men efter några dagars ätande fick vi komma in på VUL med jämna mellanrum för att se hur/om några ägg växt till sig, om det var för många kunde dosen regleras till nästa omgång plus att de rekommenderade avhållsamhet om det var för många ägg, det är ju inte så bra att bli gravid med trillingar eller fler om det går att undvika, både för kvinnans skull samt barnens.

• heni

hej alla vänner.Har letat på nätet men inte hittat vart pergotime kan beställas receptfritt. Vet någon vart?Hoppas ni haft det bra i sommar i hettan. Vi hörs mer.

Svar på tråden Pergotime- Skulle NI våga??