• Miss Finland

Pergotime- Skulle NI våga??

Hej!
    Såg att man kan beställa hem Pergotime via nätet, receptfritt.
    Och nu till min fråga. Skulle ni våga beställa hem och prova?
    Själv tänker jag NEJ! Men en liten bit av mig blir frestad..njaae,varför inte... Dumt,men så är det. Om det kan hjälpa till att få ÄL,så varför inte?

Vad skulle ni göra?

• Svar på tråden Pergotime- Skulle NI våga??
  • KaRoLiN85

Hej antaglign fick du gestapuran/provera eller va du nu fick för att få mensen regelbunden för att se om din kropp fixar egen äl när mensen blir regelbunden.
    De är möjligt att de kommer fungera för dej och om de inte gjort de på ett ex antal cyklar så kommer du antagligen få pergotime.
    Ja skulle inte rekomendera att köpa pergo över nätet utan att veta om de värkligen behövs.
    Vet att de är skit svårt att vänta men de är va man måste göra när man vill ha barn.
    lycka till

• Carolinejosefine

Jag tror det kan vara väldigt dumdristigt att ta det utan efterföljande kontroll av gynekolog, har sjölv fått det utskrivet för att jag har PCO. Det är viktigt att man kollar hur många ägg som har släppt med Vul, annars kan man få typ femlingar eller så, och det är ju inte så lyckat.

Tycker du ska kontakta en gyn, där kan de även kontrollera om du har egen ägglossning också.

• jb81

Mitt tips är att itne beställa, jag fick Pergotime utskrivet i en omgång, sedan ville inte läkaren skriva ut mer så jag beställde över internet - och det råkade tyvärr fastna i tullen... De beslagtog tabletterna och jag fick en tillsägelse att inte beställa ngt mer, de skulle då komma att bli andra åtgärder än bara lite smisk på fingrarna!!

• Miss Finland

Vilken sida beställde du ifrån?

• Fjällsippa

Jag skulle inte tycka att det var värt risken... Hellre gå till läkaren och veta vad man verkligen får. Det är ju ändå extra hormoner kan trycker i sig i kroppen. Det är ju inte riktigt som att köpa Receptbelagda Treo ute på nätet eller så.

• Triple Trouble

Gå till en gyn, det kan vara väääääldigt vanskligt annars!

• Dahlia

Här har du din tidigare tråd där du fått svar

www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11222548.html

Och det kan vara så att tar du pergo som är beställt från nätet kan det lika gärna vara sockerpiller. Eller så kan det åka fast i tullen!

Du kan utsätta dig för stora risker som innebär att du kanske aldrig kan få barn på naturlig vög.

• Miss Finland

Dahlia- Jag vet vad jag skrev för adress som jag såg dem ,men jag undrade vart "jb81" hade beställt sina.

Kodjuret- Vad skulle du kunna göra? Beställa från nätet?

Kram på er alla...

Svar på tråden Pergotime- Skulle NI våga??