Är jag känslokall?
Hejsan
Jag känner att jag behöver få skriva av mig lite beträffande saker som har hänt de senaste tre åren. Det handlar om att under varje år som gått så har tre mycket nära personer i min familj dött, en för varje år. Första året avled min moster av förstorat hjärta och felmedicinering. Jag blev väldigt ledsen, men livet gick vidare. Nästa år så gick min morfar bort i cancer. Då var jag höggravid med min dotter och jag blev naturligtvis ledsen också, men det kanske lite väl snabbt över. Nåja, det är iallafall så det känns nu. Vi stod varandra väldigt nära, mestadels när under min barndom. Så nu i torsdags gick min mormor bort. Hon var då väldigt dålig, med njursvikt, hjärtsvikt och gud vet allt vad hon hade. Vi stod också varandra väldigt nära. Men inte en enda gång har jag ens fällt en tår över att hon nu är borta. Jag tänker inte ens på det. Och jag är själv så förvånad över min reaktion, borde jag inte känna mer? Men icke...Det är då jag får den känslan över att jag borde känna mig mer ledsen och eftersom jag inte gör det så känner jag mig som en sådan kall människa. Finns det någon som kan förklara varför jag reagerar så här? Någon som känt likadant? Borde jag gå till en psykolog?