• abedissa

Min syster måste vara sjuk. (långt)

jag har inte läst alla svar utan skriver som jag uppfattar henne.
    Hon verkar vara livrädd för att någon ska älska henne och gör sig omöjlig. Det hela har gått för långt och hon vet nog inte hur hon ska ta sig ur utan att förlora ansiktet. Som du beskrev så kom skilsmässan plötsligt och vad jag har förstått av min amatörmässiga psykologi så är det just de som tar värst i barnens psyke.
    Om du älskar henne och om din bror älskar henne så åk bort tillsammans till någon stuga i skogen där hon inte kan försvinna och ställ henne mot väggen. I krig och kärlek är det mesta tillåtet. Ge er inte förrän det blir ändring åt antingen bättring eller avslut. Det finns många syskon i världen som inte har kontakt.

kanske har jag hjälpt till lite eller så har jag det inte.
    Lycka Till och kram

• abedissa

Ibland kan ord vara överflödiga- tystnad kan få folk att prata. en vecka tillsammans i en stuga mitt ute i bushen kostar inte så mycket heller. Man kan klara sig utan rinnande vatten och med utedass så kör på. vad har du att förlora?

• abedissa

jag vet inte om er mamma ska vara med i första skedet  men det avgör ni själva. Det kan finnas saker som även måste ut om er mamma och då kanske det inte är så bra. Att bara vara syskon kan vara en bra början och mamma kommer in senare. Känn efter själva. Tänk på att en vecka kommer nog inte att göra underverk men det kan vara en början. Syskon är man för livet.

Svar på tråden Min syster måste vara sjuk. (långt)