(proffs) tack för ditt inlägg, ja hennes problem har funnit hel hennes liv, för hon var inte som ett "normalt" barn som liten, hon var extrem vad gällde rättvisa, alla som kom på fika måste ta av alla kakor och ingen fick ta en extra av någon sort. Men själv kunde hon få ta hur många hon ville .. hon hade barnkalas ibland, hon hade rätt många vänner ändå, men när alla kom och hälsade på samtidigt brast det för henne, då var hon elak och gjorde allt för att de skulle vilja åka hem. I skolan lärde hon sig inte läsa förens i högstadiet, hon har alltid haft knappa betyg, p.g.a att hon inte hänger med, hon läser in det mesta själv hemma, eller så berättar jag för henne vad som gäller eller vad som hon ska göra eller bör veta. I alla fall i sådana där *läsa eller lyssna och sen veta vad man ska skriva på provet - kurser*. Hon läser fortfarnade extremt dåligt. Hon kan inte läsa en hel bok, hon måste läsa högt för att klara sig igenom en hel a4:a med text. Dock har hon varit på nån tyå av utredning under grundskolan men fick inte diangosen dyslexi. Antar att det är för att hn skriver bättre än vad hon läser, även om hon fortfarnade har stora problem med stavningen.
Hon har många vänner, som hon träffar när hon känner för det. Träffar ingen för att nån annan vill ses. Då har hon alltid undanflykter. Dock undviker hon alltid konflikter med vänner. Ingen får bli sur på henne, han tar aldrig någons parti. Hon kommer alltid mittimellan, men hennes vänner är ju medvetna om många av hennes problem.
Pojkvänner har hon alltid många på kö. Det är många killar som dras till henne, och jag är inte förvånad för hon ser mycket bra ut, är väldigt vacker och söt och hon kan som sagt vara trevlig om hon vill, vara rolig och sådär. Dessutom tror jag att killarna som dras till henne attraheras av hennes annorluna stil och sätt. De tycker att hon är häftig. Det jag är förvånad över är att de stannar hos henne. Dock har hon bara haft två längre förhållanden och det hon har nu är samma som hon hade förra gången. Han gjorde slut för att hon mådde dåligt psykiskt och inte klarade av henne då hon är ganska krävande. Men nu mår han bättre och jag kan nästan se endast på dessa få veckor att homn också verkar skärpa sig när det gäller deras förhållande. Men på många sätt är de lika så de kanske passar bra ihop. Men jag är ju glad att hon ändå har pojkvänner som verkligen älskar henne. Och vänner som alltid ställer upp. Jag är jätteglad för dem. Men hon har mkt svårt att skaffa nya vänner eller hålla kontakten med många samtidigt.
Det där med hyperaktiv tänkte jag också på, ADD kan ju vara rätt, men hon är extremt lat, men när hon inte har något att göra så blir hon alltid rastlös och finns inget för henne att göra så kan hon bli galen. Kan dock endast ha med hennes humör att göra. Men som liten var hon ÖVERALLT samtidigt. Klättrade upp i hyllor, rev ner saker, klättrade i träd, byggde saker, sprang runt i kohagen, hoppade i lera, gjorde allt på en gång liksom. Men det kan ju bara vara en tillfällighet eftersóm hon inte är så nu.