• andypandy

livslängd på köksfläkt ?

en knäpp fråga men jag behöver veta detta nu ! min köksfläkt är 14 år och jag har rengjort den och så men ändå suger den inte bra. vet nån ungfär hur länge en sån håller så att säga ? ska jag köpa en ny eller ?
    den satt i lägenheten när jag flytta in och även såna pajar väl efter ett tag eller ???

• Svar på tråden livslängd på köksfläkt ?
  • JsN

Lägenhetsfläktar är inte lika effektiva som fläktar i enfamiljshus. HAr du bytt filter i den?

• andypandy

japp bytt kolfilter och sen rengjorde jag det andra filtret igår men den suger inge bra ändå. jag e så kinkig mot matos så jag vill gärna ha en fungerande fläkt ! värsta jag vet när kläderna stinker matos efter en matlagning !

• JsN

JAg har upplevt alla fläktar i flerbostadshus som undermåliga. Är precis så känslig som du beskriver för matos. Vår senaste lgh var ny och jag tyckte den fläkten var värdelös. MAtos överallt!

HAr du bott i liknande lgh tidigare eller vad jämför du med? Mindre hus kan ha separata utsug för lgh och därigenom bättre fläktar

• andypandy

jag tycker den blivit sämre än den varit förut. har bott här i ett år. den var bättre i början men nu hänger matlukten kvar längre efter jag lagat den.

• JsN

Då tror jag på att byta fläkt. Satsa på en som är överdimensionerad för rummet...

Svar på tråden livslängd på köksfläkt ?