Är det någon som känner till Zhongyu Euroscooter?
Jag undrar om det finn någon som vet var jag kan hitta info om Zhongyu Euroscooter och om det är en bra moped?
Jag undrar om det finn någon som vet var jag kan hitta info om Zhongyu Euroscooter och om det är en bra moped?
1/har i princip aldrig hört talas om detta märke.
2/ta en koll med vägverket om moppen ifråga är godkänd i sverige.
3/ skulle dock råda till att köpa ett etablerat märke. Detta efter att jag i egenskap av bil/mc mekaniker råkat ut för/blivit anlitad att reparera andra sk uddamärken och funnit det ofta extremt svårt att finna reservdelar inom Europa, än mindre i Sverige.
På senare år har en mängd importörer köpt containers med scooters, minimotos, crosscartar och andra motorfordon från fram för allt KIna. Få av dessa har reservdelshållning till de fordon de importerar.
Hör gärna av dig direkt om du har fler frågetecken...
ur är det med Baotian mopeder då? Är de bra?
Oj, datorn tappade visst bort en bokstav...
Hur är det med Baotian då? Är de bra?
Tack förresten
Jag har en Quinquimoppe. Om jag har förstått det rätt så är det baotians nya märke. Jga är mycket nöjd.
Kolla på www.trendimport.se
Vill fylla på med följande. Misstänker att ALLA märken som finns att köpa både i Sverige och utomlands är BRA. Det jag vänder mig emot är huruvida det finns en riktig(inte konkursmässig) generalagent/importör som är seriös.
KKörde under ett antal år långtradare med containers fyllda med olika former av EU-scooters, Minimoto, Crosscartar mm. Oftast var det en privatperson eller ett mindre företag som fyllde ut sina order från KIna med dessa fordon och sedan sålde dem till ett förhållandevis lågt pris. Om sedan de gick sönder ja då fanns från deras sida inget ansvar. En leksakshandlare i vår grannstad säljer super coola minimotos, scootrar, crosscartar men inte sjutton lär han kunna svara för service på dem, än mindre reservdelar....
Skulle råda alla som har elelr som avser att köpa dylika fordon att tex genom internet kolla om det finns någon seriös generalagent här i Norden. Finns detta - köp/var lugn då finns även hjälp nära till hands. Finns det inte avstå...
I mitt fall försökte jag hjälpa ägaren till en italiensk eumoppe. Trist nog omöjligt att finna delar till i Norden.
Jag är jättenöjd med Trendimoprt som jag handlade av. Superbra service och de har reservdelar och så.