• Shedevil

Vilken åkpåse bäst?

Jag får min andra bebbe nu i slutet av augusti (gärna mnu för min del ) Och tänker att jag vill ha en bra åkpåse till hösten/vintern och då ta ur mjukliften ur syskonvagnen. Någon som vet vad jag bör skaffa?
    Jag har fastnat lite för one tree hill, de som finns bla i silver, de verkar så varma och ändå mjuka och smidiga. Är de bra? Passar de i en emmaljunga syskonvagn tror ni?

Hjälp...

• Svar på tråden Vilken åkpåse bäst?
  • Korint

Jag vet inte säkert, men jag tror absolut att One Tree Hills åkpåse passar i de flesta vagnar. Jag är oxå sugen på att köpa en sån till hösten när det blir kallt och ha i min Bugaboo

• Shedevil

Ja visst borde den passa...
    Men är den bra tro?? Den verkar ju så mysig.

• Shedevil

Jag puffar för fler tips

• Puffalina
    Jag har egentligen ingen aning då min bebis tittar ut först i oktober men jag har köpt en LODGER BUNKER som verkar vara helt super. Jättegosig och praktisk. Bild finns i mitt galleri.
    Hanna BF 17/10
  • näbben

Menar du en buggy mummy eller vad de heter? Har faktiskt för mig att vi föräldrar gjorde test på åkpåsar för ett år sedan och då fick de underkänt för att de var bland de kallaste. Inte helt säker på att vi menar samma, men gå in på hemsidan och kolla.

• Saselana

Jag väntar ivrigt på den som FingerInTheNose visst ska komma med enligt insatta. Tror den är jättefin! I dun.

• SophiaM

Alvi åkpåsen ska tydligen vara bland de bästa!
    Vi har en OTH åkpåse som vi är nöjda med dock..

• petsod

Jag är jättenöjd med vår One Tree Hill-åkpåse, köpte en ljusblå/turkos och i och med att den är så mjuk och smidig så passar den i alla vagnar skulle jag tro.

• CrazyMagpie

Hade en fårskinnsåkpåse (pozy?) till stora tjejen som bäbisen kommer att få ärva. Den har visserligen inte matchat någon av de vagnar vi haft/har men den har hållit henne varm i norrlandsvintern + att det har varit kanon att kunna ta av "locket" på den och bara använda underdelen tillsammans med filt under höst och vår!

(naturmaterial rules! )

• mage06

Simpleworld´s egen åkpåse är väldigt fin och smart. Den kan öppnas både på sidorna och nertill. Dessutom kan man ta bort hela ovandelen. Lite dyr kanske, drygt 1000-lappen, men väldigt mångsidig. Kan ses på www.simpleworld.com

• monica75

Voksipåsen är helt klart bäst har använt den till båda mina killar. Det är vad jag vet den enda påsen som växer med barnet, den kan alltså användas i flera år.
    kan också användas som lift om man köper till en platta.
    man knyter den efter behov.

• monica75

En länk där ni kan läsa om den, fast på norska då förstås.
    användningstiden är 0-6 år enligt deras hemsida

• Mumma 80

Min bebis beräknas anlända i mitten av oktober och jag har precis beställt en VOKSI-påse hos Babyproffsen. Den ska vara varm och ha lång räckvidd, dvs. du kan använda den tills barnet är typ 3 år. Den går även att vika ut till ett täcke. Mer information hittar du på www.voksi.com. Nu bor jag ju i och för sig i Umeå så det är ju ganska långt norrut... Men jag vet flera här uppe som är mycket nöjda med denna åkpåse.

• Mumma 80

Läser tydligen inte så noga... Ser ju nu att monica75 redan rekommenderat VOKSI.

Kan tillägga att man kan läsa om påsen på engelska via den länk jag skrev i föregående inlägg!

• Shedevil

Åh! tack alla för era tips och förslag!
    Jappan: Ja, det är en sådan jag menar, tråkigt om de ej funkar nått vidare

Fler tips mottages gärna

• iorlina

ÄLSKAR min SEGR vinteråkpåse... sååå varm och go och mysig med fleece innuti!

• Norahs mamma

Har oxå en Voksi som jag älskar!

I -25 hade Norah endast body, byxor, tossor, vantar, halsduk och mössa på sig...
    Så smidigt när man ska in i affärer eller tar in henne i värmen om hon sover mm... Då öppnar man bara påsen och låter henne sussa vidare, utan att behöva av med en himla massa kläder...

• R Mutt

Jag har köpt en LODGER BUNKER till min höstbaby (bf 3/9). Den är tunnare och smidigare än tjocka stoppade åkpåsar och passar bättre för vår vagn. Den är lite som en sovsäck eller n filt man virar in barnet i liksom... dessutom skitsnygg!

Vi kommer nämligen att ha en sittvgan med mjuklift och i mjukliften är en vanlig åkpåse för tjock, samtidigt som ingen åkpåse alls blir för tunnt (en del mjukliftar är väldigt tjockstoppade i sig själva men den modell vi har - teutonia original - är mer som ett tunnt skal).

Svar på tråden Vilken åkpåse bäst?