Vi var på korfu i juni. Vi hade det jätte bra. Missa inte Korfu stad säger jag bara. Åk dit flera gånger, det gjorde vi. Det finns massor att titta på och det är mysigt att sitta på kaféerna nere oå kafégatan. Det finns en jätte mysig restaurang som vid ett torg, jag tror att den heter Pepiritsa, tänk på att portionerna i grekland ofta är enorma, det brukar räcka med en förrätt.
Strunta i stränderna på östsidan, diktigt kassa. Hyr som andra även har sagt moppe eller bil och kör till andra sidan. Det är så fint och mysigt där. Alla stränder är fina. Det finns en jättefin strand som heter Mirtiotissa, men tyvärr så är den en nakenfisstrand... de som är där är lite jobbiga faktiskt. Men om man har överseende så kan jag rekommendera den. Stanna doch på parkeringen och gå ner, det är jätte läskig väg ner till stranden. Missa inte Pelekas som är en by i bergen, där finns en jätte bra restaurang som ligger liksom mitt emot postkontoret (i kröken liksom).
Vart ska ni bo förresten? Om ni ska bo i Gouvia så kan jag nämligen rekommendera en väg som är bättre än stora vägen när man ska ta sig till andra sidan.
KÖR FÖRSIKTIGT OCH HA ÖGON I NACKEN! Vägarna är smala, folk kör fort och inte alltid omdömesfullt. Folk är galna.