• Elina86

Tips på utflykter i Korfu???

Imorgon eftermiddag åker jag och min pojkvän äntligen iväg på vår kärlekssemester. Vi har bokat en resa 2 veckor till korfu och jag kna knappt bärga mig tills vi är där nere..

Har någon tips på utflykter vi kan göra nere i korfu? Vi firar 2 år där nere och skulle vilja göra något speciellt den dan...
    Men även andra utflykter såklart!

Glad för ala tipsm

• Svar på tråden Tips på utflykter i Korfu???
  • Isis22

Jag har varit där 2 ggr och tycker jätte mkt om Korfu. Mitt tips är att hyra moppe och glida runt hela ön eller så mkt ni kan. Det finns smultron ställen överallt samt jättefina kustvägar. Missa inte Korfustad heller. Om ni gillar vattenland så är det faktiskt riktigt roligt ha ha. Det finns tror att det heter så Elisabeth palatset där de spelade in James Bond och vägarna därifrån och också härliga att åka på via vattnet. Nä ni måste åka runt så finner ni.

Trevlig resa!!

• Elli47

Jag var till Korfu med tre andra damer för ja vad är det nu... herregud 16 år sen! Det var en fin ö, frodig och grön. Vi var på jeepsafari och åkte runt, jättekul. Sen åkte vi på nån bussresa runt ön och var till ett kloster bl a + nåt badställe. Vi var även ut på en båttur (heldag) till en fin strand där besättningen grillade lunch åt oss, mums!

• Mrs Smith

Vi var på korfu i juni. Vi hade det jätte bra. Missa inte Korfu stad säger jag bara. Åk dit flera gånger, det gjorde vi. Det finns massor att titta på och det är mysigt att sitta på kaféerna nere oå kafégatan. Det finns en jätte mysig restaurang som vid ett torg, jag tror att den heter Pepiritsa, tänk på att portionerna i grekland ofta är enorma, det brukar räcka med en förrätt.

Strunta i stränderna på östsidan, diktigt kassa. Hyr som andra även har sagt moppe eller bil och kör till andra sidan. Det är så fint och mysigt där. Alla stränder är fina. Det finns en jättefin strand som heter Mirtiotissa, men tyvärr så är den en nakenfisstrand... de som är där är lite jobbiga faktiskt. Men om man har överseende så kan jag rekommendera den. Stanna doch på parkeringen och gå ner, det är jätte läskig väg ner till stranden. Missa inte Pelekas som är en by i bergen, där finns en jätte bra restaurang som ligger liksom mitt emot postkontoret (i kröken liksom).

Vart ska ni bo förresten? Om ni ska bo i Gouvia så kan jag nämligen rekommendera en väg som är bättre än stora vägen när man ska ta sig till andra sidan.

KÖR FÖRSIKTIGT OCH HA ÖGON I NACKEN! Vägarna är smala, folk kör fort och inte alltid omdömesfullt. Folk är galna.

• Mrs Smith

Alltså, räcka med en förrätt innan maten. Vi gjorde misstaget att beställa 2 förrätter på nämnda restaurang och jag orkade inte huvudrätten...

• Elina86

vi vet inte vart vi hamnar.. vi har bokat en ospecifiserad resa. men jag har hört att det ska vara väldigt vackert där
    Längtar som tusan! Imorn klockan 16.40 går vårt plan från arlanda

vi har funderat på att ta nån utflykt med båt den dan vi firar 2 år, åka runt till stränder och klippor och så.. massa mysigt..

vill dra fram idag 24 timmar nu

• Glamgirl

Jag rekommenderar bada och snorkla i Paleokastritsa otroligt fint. Stränderna runt Gouvia var inte fina, grumligt ofräscht vatten. Vi var där 2003. Vi hyrde bil och åkte runt det var mycket fint. Korfu stad är jättemysig att shoppa och ströva i. Ha en trevlig resa.

• sweetpea

Jag var på Korfu häromveckan, och mina intryck är blandade. Korfu stad är helt fantastiskt och båtutflykten häftig, men Gouvia blev jag bara ledsen av. En halvtom turisthåla med mycket trafik och en sumpig strand. Usch - dit vill jag knappt åka tillbaka om jag får betalt.

• Elina86

vi ska ha med oss så att vi kan snorkla.. om 1 dugn sittere jag nästan där nere nu

packar det sista inför resan nu

• sweetpea

Ja, så mycket kläder behöver du inte ha med dig, det kan jag lova. Vi hade nästan 40 grader och ingen vind alls förrförra veckan, inte ens i vattnet var det svalt. Då var det nästan som att man längtade hem när det var dags att sova - men bara nästan.

Svar på tråden Tips på utflykter i Korfu???