• Elina86

Tips på utflykter i Korfu???

Imorgon eftermiddag åker jag och min pojkvän äntligen iväg på vår kärlekssemester. Vi har bokat en resa 2 veckor till korfu och jag kna knappt bärga mig tills vi är där nere..

Har någon tips på utflykter vi kan göra nere i korfu? Vi firar 2 år där nere och skulle vilja göra något speciellt den dan...
    Men även andra utflykter såklart!

Glad för ala tipsm

• Svar på tråden Tips på utflykter i Korfu???
  • Elina86

härligt.. kan knappt vänta tills jag kommer ner..
    ska bli lite spännande att åka ensam för första gången utan mina föräldrar Annars håller de koll på en, men nu får man göra det själv

• Elina86

ska skirva ut alla tips jag fått här så skriver jag sen när jag är hemma hur jag upplavde allt

• Kullan från Dalom

Då lägger jag ett bokmärke här eftersom jag troligtvis åker till korfu den 30..

• Elina86

Om några timmar åker jag till Arlanda för att ta flyget ner. Det ska bli sååå skönt att komma dit ner och njuta av sol, bad å massa mys

• annibilly

usch jag avskydde korfu. va där på en romantisk semester me sambon för precis ett år sen. har aldrig vrit på sämre ställ..märks att det avrit en engelsk koloni för det va knappt nån grekisk mat..aldrig mer korfu. hoppas ni får det bättre än va vi hade det iaf..

• sweetpea

Fast då måste ni har varit på något konstigt ställe på Korfu, annibilly, för jag åt en himla massa grekisk mat på Korfu häromveckan. Till och med hemska turistghettot Gouvia var full av grekmat, även om kvaliteten var varierande.

Det bor ju ändå drygt 100 000 greker där, och inte äter de pizza och hamburgare hela tiden...!

Jag vet att det i någon annan tråd klagats över att man får dill i tzatzikin på Korfu och att det skulle vara ett tecken på försvenskning, men dill är faktiskt en vanlig ingrediens i tzatziki på många ställen i Grekland.

• Elli47

Hmm... ja då när jag var till Korfu så fanns där bara grekisk mat att äta... ??

• Elina86

Hemma igen efter 2 underbara veckor nere i Korfu. Vi åkte ju med Ospec och vi hade världens otur där.. Hamnade på ett skruttit hotell i Kavos (så LÅÅÅÅNGT ner man kan komma på Korfu), hotellet såg fallfärdigt ut och på natten började det regna så att det regnade in i våra rum.. Så vi fick byta by till Agios Georgios och där vart alt perfekt.

Men jag håller nog inte riktigt med om att Korfu Town va så fint.. Blev riktigt besviken om jag ska va ärlig.. Vi hyrde bil och körde dit å visst va gamla fortet läckert men resten hade jag kunnat hoppa över..

Paleokastritsa va hur läckert som helst och vi tog en båttur till Paradise Beach där besättningen grillade åt oss och där snorklade vi länge..

Oj va jag längtar tillbaka ner till Korfu. Kom hem 2 inatt men skulle lätt ha stannat kvar om det fanns möjlighet..

• Kullan från Dalom

Berätta mera!!
    Vad ska man göra??
    Vad ska man se??
    Jag åker på onsdag och kommer att bo i Agios Gordis...
    En kompis här på FL är ju där nu men hon kommer ju inte hem förrens jag åkt...

Gissa om det är nån som längtar efter 2 veckor i solen.. Alt.polen

• Elina86

lätt ska du ta en tur till paleokastritsa med ditt resebolag.. de har en båttur med en glasbotten-båt som är helt underbar! å ta med dig snorkel

jag va i agios georgios - inte agios gordis.

hyr bil och res runt ensamma utan guider.. missa för guds skull inte achillion-templet som ligger ca 9 km söder om corfu-town..

Svar på tråden Tips på utflykter i Korfu???